V Sloveniji je registriranih skoraj 230.000 psov. Mnogi so tudi družinski sopotniki v osebnih avtomobilih. Marsikateri lastnik psa pa ne ve, kako bo svojega hišnega ljubljenca vozil dovolj varno, predvsem pa se ne zaveda posledic neustreznega prevoza. Nalet psa v zatilje potnikov je namreč lahko usoden za vse, zato pes v avtu zahteva svoj prostor in predvsem ustrezno opremo, ki v primeru zaviranja ali sunkovitejših vozniških manevrov preprečuje njihove poškodbe. In čeprav je pes majhen, nikakor ne spada na polico nad prtljažnikom ali na prvi sedež. Nenazadnje pa je nepravilen prevoz pasji ljubljencev tudi prometni prekršek, ki se sankcionira z globo.(foto)

Tisti, ki se s tem ukvarjajo poklicno ali ljubiteljsko, se zavzemajo za to, da je najbolj primeren prevoz psa v vozilu v transportnem boksu. Ne samo zaradi varnosti, temveč tudi z vidika udobja in dobrega počutja psa, pravijo. Poleg boksa je pravilen način prevoza psa tudi s pomočjo oprsnice, ki jo lahko pritrdimo na eno od čvrstih točk v avtu ali oprsnice z dvojnim pripenjanjem, ki jo pripnemo na ključavnici varnostnih pasov levo in desno od psa. Dvojna oprsnica je boljša rešitev, saj oprime psa na obeh straneh in ga varno zadržuje na enem mestu.

Opel je avtomobilska znamka, ki varnemu prevozu psov posveča posebno pozornost in hkrati pri uspešnem reševanju tega vprašanja išče dodatno prednost pred ostalimi. Že leta 2015 je začel s projektom Psom prijazni saloni, kar pomeni, da je Opel odprl vrata svojih salonov tudi psom v spremstvu lastnikov. Sledili so nekateri modeli, opremljeni za varen prevoz psa in enega med temi smo tudi pred kratkim preizkusili. Letni čas je temu primeren, saj je pes bolj pogost sopotnik v vozilu kot sicer, še posebno ob koncu tedna ali na poletnih počitnicah.

 

Opel nam je  ponudil Crosland X, srednji urbani športni terenec družine X, prvi model, ki je nastal na osnovi skupnega sodelovanja med Oplom in francoskim PSA. Ne prevelik, z dolžino 4,21 m in s prostorno, prilagodljivo notranjostjo, z vzdolžno pomično zadnjo klopjo in konkretnim prtljažnikom osnovne prostornine 520 litrov, med največjimi v razredu, opremljen s trdo plastično podlago prtljažnega prostora, ločenega od potniškega z rešetko za tovor, s posebnimi pasovi v tem primeru, s katerimi se pritrdi psa pri prevozu. Seveda, bo tisti, ki mu je počutje njegovega hišnega ljubljenca na prvem mestu, izbral tudi primeren motor. Ker ga vznemirja sunkovita vožnja, pospeševanje in zaviranje, kaj šele kaj bolj športnega, se bo pač prilagodil počutju svojega psa in  bo izbral po zmogljivostih dokaj skromen PSA-jev 1,2-litrski bencinski trivaljnik 60 kW/82 KM, da mu ne bi prišlo na misel kaj živahnejšega. S pospeškom 14 s od 0 do 100 km/h se ne bo hvalil in niti s končno hitrostjo 170 km/h, ob povprečju porabe dobrih 7 l/100 km.

Ker je lastnik oziroma prej lastnica poskrbela za dobro počutje svojega ljubljenca, bo poskušala tudi sama poiskati zadovoljstvo v ugodju vožnje, v udobju svetlega potniškega prostora in svetlobi, ki prihaja skozi panoramsko streho, v udobnih, ergonomsko oblikovanih prednjih sedežih, nagrajenih s certifikatom AGR za zdrav hrbet, projekcijskem zaslonu, parkirnem pomočniku zadaj, multimedijskem sistemu IntelliLink Navi 5.0, kakovostnem zvočnem sistemu, brezžičnem polnilniku in še čem. Ob vsem tem pa ji ne bo žal, če bo odštela za ta ‘Psom prijazen’ Crossland X med 16 in 17.000 evrov, odvisno od tega, kaj bo še izbral(a) dodatno, da bo zadovoljen tudi njun pasji ljubljenec.