Kaj je lepšega kot zapeljati v poletje, čeprav muhasto kot letošnje, s športnim dvosedežnikom z odprto streho, bo pomislil skoraj vsakdo, tudi ob pogledu na kompaktni odprti mazdin dvosedežnik, ki predstavlja pravo ikono med roadsterji. Oblikovno je zasnovan po zadnjih hišnih smernicah KODO dizajna, ki izraža ‘dušo v gibanju’. In tokrat je Mazda presegla samo sebe. Za privlačnim, malim roadsterjem se tudi one rade ozrejo. In če bi lahko izbirale bi bile raje na voznikovem sedežu kot samo sopotnice na desni strani.

Do prihoda četrte generacije leta 2015 je Mazda v 25 letih prodala več kot 900 tisoč primerkov, kar predstavlja svojevrsten rekord med športnimi dvosedežniki s platneno streho. Formula je enostavna. Mazda MX-5 je zasnovana v slogu klasičnih britanskih roadsterjev 60-tih let prejšnjega stoletja, vendar z japonsko kakovostjo, tehnično natančnostjo in predvsem zanesljivostjo. Motor je vgrajen vzdolžno, pod sorazmerno dolgim pokrovom vitke, elegantne linije, s prostorom za voznika in sopotnika pomaknjenim nekoliko nazaj in s pogonom zadaj. Mazda MX-5 je vse prej kot skromno opremljena. Žarometi so v celoti v LED tehnologiji, platišča so v tem primeru 16-palčna, na voljo so prednje in bočne zračne blazine,  multimedijski sistem, digitalni radio DAB z navigacijo in Usb priključki so povezani s 7-palčnim zaslonom, ki se ga upravlja z vrtljivim gumbom mede sedežema.

Kompaktne zunanje mere so z novo generacijo omejene na 3,92 m dolžine in z zasnovo lahke gradnje, z uporabo aluminija za prtljažnik, pokrov in dodatno utrjene odbijače, so Mazdi MX-5 omejili tudi celotno maso na približno 1000 kg. Ta rezultat občutno vpliva na vodljivost vozila in večje zmogljivosti živahnega, čeprav šibkejšega bencinskega 1,5-litrskega motorja s 131 KM, kot tokrat v našem primeru. Močnejšo alternativo predstavlja 2,0-litrski motor s 160 KM. V obeh primerih pa se lahko pohvali z natančnim in športno kratkim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Klasično, skladno s tradicijo japonskega dvoseda je zasnovana tudi platnena streha, ki se odpira ročno. Dovolj enostavno, sprosti se sprednjo ročico ob robu strehe in z eno roko pomakne nazaj in pritrdi. Enako hitro se tudi zapre, če voznika preseneti dež ali mu pod poletnim soncem postane prevroče. Praktično v dveh ali treh potezah. Lahko tudi med vožnjo. Potniški prostor je zgrajen okrog voznika in sopotnika, kot bi ga zasnovali po meri. Sedita nizko, sedeža sta športno oprijemljiva, voznikov položaj za volanom je boljši kot prej. Prostora pa ni nič več, niti za zaprti predal na desni strani, le nekaj minimalnega v vratih. Dokumentom je namenjen zaprti predal v zadnji steni, med sedežema, ki se ga lahko ob odprti strehi zaklene. Njej ne bo všeč, da bo morala torbico spraviti v prtljažnik, prav tako skromen, s prostornino le 130 litrov, manjši kot prej.

Toda, ko spustita streho in se zasliši vabljivi, športni zvok živahnega motorja, ki v trenutku vzbudi zaupanje in občutek svobode, bo voznik z veseljem pospešil, da preveri ali res potrebuje le dobrih 8 s od 0 do 100 km/h. Ni posebnih razlogov, da bi posebej preverjal končno hitrost preko 200 km/h, ker bi bil prepih nad glavami preveč moteč. Povprečje porabe se lahko brez težav zadržuje pod 7 l/100 km. In kaj pravi Ona:

‘Navdušena nad športnim krojenjem ovinkov, dobro preglednostjo vozila, lahkotnostjo manevriranja tako volana kot ekskluzivnega šeststopenjskega menjalnika. Avto že ob prvem stiku daje občutek stabilnosti, ki naredi vožnjo zabavno in igrivo.’

Začetne pripombe se hitro porazgubijo. Vonj narave je izviren in pogled nanjo drugačen kot ob zaprti strehi. Na osnovi teh vtisov si tudi ustvarita mnenje, ali je začetnih 28.490 evrov za visok paket opreme sprejemljiva cena ali ne, ali je bolje začeti spodaj, s kakšnim ‘kosom’ opreme manj, vstopnega paketa Emotion za 23.990 evrov.