Šesta generacija Espaca je doživela preobrazbo v SUV s petimi ali sedmimi sedeži, kar pomeni slovo od prejšnje oblike enoprostorca (MPV). Gre za nekaj popolnoma drugega. To ni več Espace, kot ga poznamo, sem slišal kar nekaj pripomb. Še vedno lahko govorimo o prostoru, vendar v drugačni obliki. Espace zdaj temelji na zasnovi srednje velikega križanca Renault Austral, vendar je za 21 cm daljši (skupaj 472 cm) in ima 7 cm daljšo medosno razdaljo (274 cm). Njegov še vedno mogočen videz, čeprav manj kot prej, poudarjajo vidna rebra na blatnikih, medtem ko visok sprednji del krasijo LED žarometi v značilni obliki črke “C”. Zadek je masiven, s precej izrazitim previsom in skoraj navpičnim zadnjim steklom. LED zadnje luči elegantno obkrožajo logotip ter ime modela, ki se razteza čez celotno širino prtljažnih vrat. Deluje všečno.
Tehnološka naprednost je ena glavnih prednosti Espaca. Vozniku je na voljo digitalna armaturna plošča z 12,3-palčnim zaslonom, medtem ko multimedijski sistem z 12-palčnim zaslonom na dotik omogoča intuitivno upravljanje in hitro odzivanje na ukaze večinoma voznika. Integracija z Googlovimi storitvami je zelo priročna, a je mogoče dodati tudi druge aplikacije, saj je sistem povezan in omogoča posodobitve na daljavo. Polavtonomna vožnja stopnje 2 je na voljo prek več vozniških pripomočkov, ki prispevajo k udobju in varnosti.
Na voljo so tri različice standardne opreme: Techno, Esprit Alpine in Iconic. Testirana različica Iconic vključuje prilagodljivi tempomat, električno nastavljive usnjene sedeže ter kamere, ki omogočajo pregled okolice iz vseh strani, prilagodljive LED sprednje in zadnje luči, ogrevana prednja sedeža in volan, dodatna sedeža v tretji vrsti, navigacijo in Google storitve. Osnovna cena testnega vozila je 46.600 evrov. Kljub temi pa si lahko dodatno omislimo še posebno kovinsko barvo, matrične LED luči, Head up zaslon, panoramsko strešno okno, active driver assist, rezervno kolo in paket Harman Kardon. K omenjeni ceni bo potrebno dodati še 4.830 evrov, kar ni ravno malo, vendar….
Notranjost Renault Espacea je prostorna, z velikimi odlagalnimi mesti (čeprav pogrešamo boljšo protihrupno oblogo) in bolj priročno nameščeno ploščo za brezžično polnjenje pametnih telefonov. Na voljo je tudi več USB-C priključkov za polnjenje mobilnih naprav. Kljub vsemu pa nekatere ergonomske rešitve, kot je robotizirana prestavna ročica, niso povsem prepričljive, saj je možno, da jo zamenjate za vzvod brisalcev na volanu.
Prtljažnik petsedežne različice omogoča z zlaganjem sedežev povečanje prostornine s 581 na 1818 litrov. Sedeži so drsno deljivi v razmerju 60:40. Pomikati jih je mogoče za 22 cm naprej ali nazaj, kar povečuje udobje potnikov oziroma prostor v prtljažniku. Sedemsedežna različica doda dva dodatna sedeža v tretji vrsti, do katerih je dostop relativno enostaven. Medtem ko je prostora za glavo dovolj, pa odrasli na teh zadnjih dveh sedežih ne bodo ravno uživali nad udobjem na daljših razdaljah. Sedeža je mogoče enostavno zložiti v dno prtljažnika, vendar se s tem zmanjša prostornina za približno 100 litrov. Vsi modeli so opremljeni z motoriziranimi prtljažnimi vrati.
Novi Renault Espace je trenutno na voljo samo kot polni hibrid s skupno močjo 199 KM in pogonom na sprednja kolesa. Trivaljni 1,2-litrski turbobencinski motor s 130 KM je združen z dvema elektromotorjema. Prvi, z močjo 70 KM, lahko poganja vozilo samostojno ali pa deluje v kombinaciji z bencinskim motorjem, medtem ko drugi, 25 KM, skrbi za zagon motorja in sinhronizacijo prestavljanja z robotiziranim menjalnikom. Sistem omogoča prijetno vožnjo, z natančnim in hitrim odzivom na krmiljenje, kar je delno zasluga krmiljenja zadnjih koles.
Električni motor takoj poskrbi za dinamično speljevanje, medtem ko oba motorja skupaj zagotavljata močan, vendar ne presenetljivo silovit pospešek za 199 KM. Zaviranje je enakomerno in prehodi med regenerativnim zaviranjem in klasičnim niso opazni.
Menjalnik se pri tekoči vožnji ne izkaže , saj včasih deluje, kot da je v “dolgi prestavi”. Te pomanjkljivosti se nekoliko omilijo v načinu Sport, medtem ko sta na voljo tudi načina Eco in Comfort, ki jih lahko izbirate z gumbom ob volanu. Da bi izkoristili prednosti hibrida, je priporočljivo imeti baterijo polno. Sistem regenerativnega zaviranja ima štiri stopnje, kar omogoča skoraj popolno vožnjo brez uporabe zavor v gostem prometu. Vožnja z nizkimi hitrostmi pogosto poteka zgolj na elektriko, medtem ko se 1,2-litrski motor vključi pri večjih hitrostih ali za polnjenje baterije. Na testu, ki je vključeval mestno in zunajmestno vožnjo, je povprečna poraba znašala okoli 17 km/l, kar je solidno.
Kljub svoji velikosti je Renault Espace izjemno okreten tudi v mestu, zahvaljujoč majhnemu radiju obračanja, 360-stopinjskim kameram in parkirnim senzorjem. Štirikolesno krmiljenje (“4Control”) še dodatno izboljša vodljivost – pod hitrostjo 50 km/h se zadnja kolesa zavrtijo do 5° v nasprotno smer od sprednjih, kar zmanjša obračalni krog na 10,4 metra (kar je primerljivo s Cliom). Na slabših cestah je mogoče čutiti tresljaje, vendar pa so zvočna izolacija, aerodinamični šum in hrup gum dobro nadzorovani in ne moteči.
Espace kot polni hibrid prepriča z enostavnim upravljanjem in okretnostjo, zahvaljujoč krmiljenju zadnjih koles. Žal, pa menjalnik ne sodi med najhitrejše. Prepričati zna tudi z multimedijskim sistemom z bogatimi funkcijami in intuitivnim upravljanjem ter velikim potniškim prostorom in prtljažnikom, zlasti pri petsedežniku. (T+F:BL)
Tehnični podatki: Motor trivaljni vrstni, prostornina 1.199 ccm bencinski + električni. Moč: 147 kW (200 KM). Pogon spredaj. Baterija: Litij-ionska, 1,7 kW. 1100 km skupnega dosega, poraba 4.6 L/100 km, 80% mestne vožnje v električnem pogonu. Najvišja hitrost (km/h) 175; Pospešek 0 – 100 km/h (s) 8,8; Mere: dolžina/širina/višina cm: 472/184/166; Medosna razdalja cm: 274; Masa kg: 1584; Prostornina prtljažnika: 159-581/1714-1818/1525; Pnevmatike: 235/45 R 20 (serijska oprema).