Arona je po Leonu in Ibizi tretja novost španske znamke v minulem letu 2017. Premierno predstavljena septembra na lanskem salonu v Frankfurtu, je v Sloveniji vsega dobrih deset dni, pa vendar na cesti nismo bili edini z novo Arono. ‘Prijela’ se je, kot kaže, zelo hitro. Kompaktna, z dolžino 4,13 m se uvršča pod Ateco in kot križanec, ob dizajnu, stavi  predvsem na uporaben notranji prostor, funkcionalnost in udobje vsakodnevnih voženj. Z robustno zasnovo, športnostjo in učinkovitostjo se Arona prilagaja tudi različnim družinskim aktivnostim ob prostem času, s sorazmerno dovolj veliko prostornino 400-litrskega prtljažnika, ki se po potrebi poveča do 1280 litrov.  Ker Španci niso predvideli funkcije vzdolžnega pomika zadnje klopi, se prostornina zadnjega potniškega dela in prtljažnika ne prilagajata drug drugemu, potrebam primerno.

Oblikovno in mehansko zasnovana na novi Ibizi je za 11 cm višja od nje in za skoraj 4 cm tudi višja od tal. Z najbogatejšo opremo Xcellence, kot v našem primeru, je v drugačnem kontrastnem odtenku na izbiro tudi streha. Notranjost, z armaturno ploščo, oblikovana podobno kot v Ibizi, ponuja dovolj prostora in potovalnega udobja za štiri potnike in glede na višino vozila, tudi nad glavo. Voznikov položaj je dokaj visok, pregleden, sedeži udobni, tudi zadaj. Toda, ne pustite se zavesti majhnemu enolitrskemu bencinskemu motorju s tremi valji in zvoku »mlinčka«.

Živahen in odziven se hitro zavrti na 6.000 vrtljajev, da voznik zazna vseh 115 KM, v katere je prej mogoče podvomil in kmalu začenja verjeti tudi dobrim pospeškom Arone – pod deset sekund od nič do 100 km ter ne nazadnje končni hitrosti blizu 190 km/h. Arona je hitra in na trenutke celo športna.Marsikdo se bo ob tem vprašal: zakaj ni izbral samodejnega 7-stopenjskega menjalnika s tipkami za prestavljanje ob volanu, da bi se malo poigral s prestavami in živahnostjo Arone.. Poraba goriva je v tem primeru občutljivejša na nogo voznika kot sicer in ne preseneča s povprečjem slabih 8 in niti dobrih devet litrov goriva na 100 kilometrov.

Zanesljiva na cesti, da na to niti ne pomislimo, računa med ostalim tudi na različne pomožne sisteme, brez katerih v sodobnem avtomobilu ne gre več.Izpostaviti velja predvsem sistem nadzora prometa Front Assist, sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), asistenco za speljevanje na klancu, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, senzorjem za dež in osvetljenost, funkcijo več naletnega zaviranja in druge. Torej varna, moderna in udobna, za različne družinske namene in potrebe. Omisliti si jo je mogoče že za dobrih 18 tisoč evrov.

Komentiranje je onemogočeno