VOZILI SMO: Od prihoda na trg leta 2015 je bila lansko leto rahlo osvežena, v določenih detaljih in predvsem v notranjosti, kar je bil tudi cilj Suzukija. Diskretno osvežen zunanji videz, nova oblikovno izrazitejša kromirana maska motorja; v paketu Elegance dnevne in zadnje luči v LED tehnologiji in 17-palčna polirana aluminijasta platišča. V našem primeru tudi dodatno zatemnjena stekla zadaj in elektro magnetna vrata prtljažnika, če omenimo samo najvidnejše spremembe. Notranjost je v kombinaciji usnja in alkantare, sredinski naslon za roko je širši, na osrednjem delu armaturne plošče je 4,2 palčni informativni barvni zaslon za pregled nad večino vsebin, ki vozniku in potnikom nudijo asistenco, varnost in zabavo. Povezavo za telefon, Bluetooth, digitalni DAB radio in navigacijo omogoča večji 7-palčni zaslon na dotik, tako, da je raven opreme na nadpovrečni ravni.

 

Dizelskih motorjev ni več v ponudbi, čeprav bi se za 1,6,litrski dizel še kdo odločil. Toda povpraševanje po njih je prenizko, da bi ga še imeli, pravijo pri Suzukiju. Kakorkoli, tudi bencinska bosta vse prej kot razočarala. Še posebno močnejši 1,4-litrski Boosterjet, ki razvije 103 kW oziroma 140 KM ter prepričljiv navor 220 Nm. Novi, čistejši in po porabi varčnejši motor Euro6, naj bi po uradnih podatkih v idealnih pogojih porabil 5,2 l/100 km, toda v praksi je ta podatek skorajda nemogoče doseči. Testno povprečje je bilo ob živahnejši nogi na plinu kar 2 litra višje, kar je še vedno več kot ugoden podatek, ob upoštevanju štirikolesnega pogona AllGrip in 6-stopenjskega avtomatskega menjalnika.

Vitara ne skriva športnih ambicij na asfaltu in brezkompromisnosti na terenu. Na asfaltu se dokazuje s pospeškom 9,5 s od 0 do 100 km/h in končni hitrosti 200 km/h.Voznik ima na izbiro štiri načine vožnje. V položaju Auto, ob prednjem pogonu je pogon osredotočen na prednji par koles. Sistem pravočasno predvidi in samodejno vključi še zadnji, če postane stik s podlago kritičen. V načinu Sport je aktivno vključen štirikolesni pogon, ki zagotavlja maksimalen oprijem, Snow oziroma sneg s posebnim občutkom in Lock s stalnim štirikolesnim pogonom in zaporo diferenciala, ki pomaga voznika izvleči iz kritične terenske situacije.

Voznik lahko na asfaltu računa tudi na pomožne sisteme zaviranja v sili in opozarjanje pred nenamerno menjavo voznega pasu, v novi Vitari pa predvsem na sisteme za preprečevanje zapuščanja voznega pasu, opozarjanja na vijuganje na cesti, pomoč pri speljevanju v klancu in pomoč pri spuščanju navzdol. V primerjavi s predhodno generacijo predstavlja dober korak naprej, tako z vidika udobja, notranjega prostora, opreme in varnosti. Ostalo je bolj ali manj znano. Malenkost pod 22 tisoč za to bogato opremljeno in zmogljivo Vitari pa ni pretirano.