Z diskretno osvežitvijo Passata, letošnjo pomlad, Volkswagen ni želel vidno spremeniti videza enega od svojih najpomembnejših modelov, ne limuzine in ne karavanske izvedenke oz.Varianta. Lahko bi rekli, da je šlo v oblikovnem pogledu le za »facelifting«, saj so se v Volkswagnu osredotočili predvsem na osvežitev prednjega dela z masko motorja, odbijači in rahlo spremenjenimi žarometi z LED diodami spredaj in zadaj. Za doplačilo si je moč omisliti LED matrične žaromete, ki omogočajo veliko boljšo osvetlitev ceste ter s tem zagotavljajo večjo varnost in bolj sproščeno vožnjo – brez bleščanja in motečih odsevov. Med vožnjo z dolgimi lučmi kamera zaznava nasproti in spredaj vozeča vozila. Sistem ustrezno krmili le določene segmente LED-žarometov, tako da lahko ves čas vozite z dolgimi lučmi, ne da bi slepili druge udeležence v prometu.

Veliko več novega je pod »kožo« Passata, z novimi, tehnološko naprednimi sistemi, ki omogočajo nove funkcije ter stalno povezljivost z vozilom preko pametnega telefona. Poleg multimedijskih in zabavnih vsebin igra pomembno vlogo novi krovni sistem Travel Assist z izpopolnjeno varnostjo in udobjem. Voznik lahko računa na napredne asistenčne sisteme, ki kot prvemu Volkswagnu omogočajo delno avtomatizirano vožnjo do hitrosti 210 km/h. Izpopolnjena je tudi Lane Assist s funkcijo IQ.LIGHT – videti in biti viden. Funkcija Lane Assist vodi vozilo po voznem pasu z  novo večfunkcijsko kamero. Preglednost nad vsem pa omogočajo digitalni instrumenti z novo, preglednejšo in bolj kontrastno grafiko ter upravljanjem preko večfunkcijskega volana. Novosti je veliko – zato smo se omejili samo na najpomembnejše.

Kakovostna notranjost športnega paketa R-Line z zatemnjenimi stranskimi stekli in zadnjim za večjo diskretnost potnikov, z mehkimi materiali in alkantaro na sedežih, tudi to za doplačilo, omogoča razmeroma visoko potovalno udobje poslovnega razreda, ki se v mnogočem prilagaja tudi družinskim zahtevam in potrebam. Štirje odrasli se nad tem ne morejo pritoževati, tretji v sredini zadaj- podobno kot v limuzini – zaradi sredinskega grebena med nogami ne bo tako navdušen nad udobjem kot ostali štirje. Potniški prostor ni samo prostoren, temveč tudi praktičen, s številnimi predali in odlagališči. Poglavje zase je ogromen in prav tako kakovostno tapeciran prtljažni prostor velikosti od 586-1780 litrov, ki je med največjimi v razredu.

 

Zdaj pa k vozniku, ki v tem primeru izbere najmočnejši 2,0-litrski turbodizel v ponudbi s 176 kW/240 KM in 500 Nm navora, čeprav bi se lahko odločil tudi za tri po moči šibkejše in občutno cenejše različice. Toda, če voznik v tem primeru zmore najmanj 42 tisoč evrov, mu ne bo žal. Zaloge moči je toliko, da suvereno pospešuje od 0 do 100 km/h v 6,1 s in lahko verjamete, da brez težav doseže tudi najvišjo hitrost 247 km/h. Priložnosti za to ni prav veliko. Povprečje porabe se nagiba bolj proti 7-mim kot 8-mim litrom na 100 kilometrov.

Robotizirani 7-stopenjski DSG menjalnik je brez dvoma optimalna izbira za brezskrbno, brezkompromisno udobno in zanesljivo vožnjo na daljših avtocestnih razdaljah ali regionalnih cestah. Učinkovito vzmetenjem skoraj neopazno požira celo slabšo asfaltno podlago, če naletimo nanjo. Dodatno zanesljivo lego jamči štirikolesni pogon 4MOTION, ki se izkaže tudi v hitro voženih ovinkih.  In ne nazadnje tudi v mestu. Ne glede na dolžino 4,77 m je lahko Passat Variant enostavno vodljiv, razmeroma tih, s praktičnim udobjem za vsakodnevne potrebe. Slabšo vidljivost pri vzvratnem parkiranju rešuje zadnja kamera. Ne nazadnje parkira celo sam, dovolj da ga pripeljete do prostega parkirnega mesta.Torej, tehnološko doslej najnaprednejši Passat, tako za poslovne kot družinske zahteve – izbira je skoraj enakovredna.