VOZILI SMO:Volvo je z novim XC40 prvič vstopil v segment kompaktnih športnih terencev, ki v tem trenutku predstavlja najhitreje rastoči avtomobilski razred. XC40 je hkrati prvi Volvo, izdelan na podlagi nove modularne arhitekture CMA, na kateri bodo v prihodnosti nastajali novi modeli serije 40 in električni avtomobili. Svojevrsten slog najmanjšega skandinavskega SUV-ja dolžine 4,43 m in na videz nesorazmerne višine 1,66 m, s širino 1,86 m, ustvarja brez dvoma prepoznaven, sodoben in hkrati robusten videz, ki ne more mimo neopazno.

 

Na videz kratek, preseneti s prostorno notranjostjo, ki je ne bi pričakovali, predvsem spredaj, na izjemno udobnih, kakovostno oblikovanih in v različne smeri nastavljivih sedežev. Ti sprejmejo tudi nadpovprečno visoke, celo nekaj centimetrov nad dva metra višine, podobno kot ožji sodelavec, ki ga v takih primerih uporabimo za skrajno merilo. Zadnja klop je sicer ožja, vendar še vedno udobna, prtljažnik ni med največjimi, s 460 litri v osnovi, ki jih lahko povečamo na 1336 litrov tudi ne med najmanjšimi, s praktičnim dvojnim dnom. Spodnji rob je razmeroma visoko od tal, kar se občuti pri nakladanju težjih in nerodnejših predmetov prtljage.

Minimalističen dizajn, ki ga je zaznati zunaj je toliko bolj prepoznaven v notranjosti z linearnim, dokaj osebnim tehnološkim dizajnom armaturne plošče, z digitalno instrumentno ploščo pred očmi voznika. Toda pozornost mu najprej pritegne pokončni 9-palčni tablični zaslon v sredini, za nadzor in upravljanje z  vsemi funkcijami in na trenutek si voznik zaželi še kakšen gumb ali stikalo več med redkimi na voljo, zaradi lažjega upravljanja nad multimedijskimi vsebinami, navigacijo, klimatsko napravo in kakovostnim radijskim aparatom. Kakovost materialov je na visoki ravni in podobno zvočna zaščita notranjosti, da se dizelskega motorja skoraj ne sliši.

Pod zaslonom na sredini je prikupna, prav tako tehnološko kratka prestavna ročica, v osnovi enostavna, vendar za sproščeno upravljanje zahteva vseeno nekaj vaje pri prestavljanju začetnih položajev 8-stopenjske avtomatike. Volvo XC40 bo na cesti prepričal s skladnim razmerjem med vodljivostjo vozila in udobjem, kot z živahnejšo vožnjo. V ospredju najmanjšega XC40 je predvsem udobje in varnost potnikov, čemur se podrejata tako prepričljivi dvolitrski turbodizel 150 KM in v tem primeru optimalen samodejni menjalnik, ki bi ga marsikdo pogrešal, če ga ne bi bilo.

Štirikolesni pogon je osredotočen na prednji par koles in se po potrebi prenaša na zadnji preko sredinskega diferenciala. Xc40 potrebuje dobrih 10 s z mesta do 100 km/h in s končno hitrostjo preseže 200 km/h, s povprečjem porabe malenkost nad 7 litrov. Pregovorno varnost Volva XC40 jamčijo številni varnostni in napredni pomožni sistemi, ki jih ne bomo naštevali. Ker jih je preveč. Paket serijske opreme Momentum vsebuje veliko, toda ne vsega. Radarski tempomat je potrebno doplačati. Enako vzvratno kamero. Kakorkoli splošni vtis je več kot pozitiven in po tednu dni izstopiš iz Volva XC40 veliko bolj prepričan kot prvi dan, da se začneš ozirati po ceniku. 32.990 EUR glede na primerljivo nemško premium konkurenco niti ni veliko, v marsikaterem primeru celo ugodneje.