Tesla je po vsej Evropi predstavila novo, cenovno dostopnejšo različico limuzine Model 3. Osnovni model, poimenovan Standard, je približno 3.000 evrov cenejši od dosedanjih različic, saj opušča nekatere udobnostne elemente, medtem ko doseg in zmogljivosti ostajajo skoraj nespremenjeni. Cena novega Modela 3 se začne pri manj kot 37.000 evrih.

Standard ponuja doseg 534 kilometrov (WLTP), kar je le nekoliko manj od 554 kilometrov pri prejšnjem vstopnem modelu. Tesla je isto različico uvedla v ZDA oktobra, kjer stane 36.990 dolarjev.

Nova različica sledi predstavitvi cenovno ugodnejšega Modela Y, Teslinega najbolje prodajanega modela.

Manj udobja za nižjo ceno

Tesla je nižjo ceno dosegla predvsem z odstranitvijo nekaterih dodatkov v notranjosti. Model 3 Standard nima ambientalne osvetlitve, zadnjega zaslona na dotik, ogrevanih zadnjih sedežev in električnega pomika volana. Vgrajenih je sedem zvočnikov namesto devetih, zunanji ogledali nimata samodejnega zatemnjevanja. Sedeži so iz blaga namesto umetnega usnja in niso prezračevani.

Podobni ukrepi so bili uporabljeni pri modelih Model Y Standard, kjer je Tesla že prej izvedla obsežne cenovne reze. Lanski popusti v sredini leta 2023 so povzročili pretrese v evropski avtomobilski industriji, saj so nekateri proizvajalci cene znižali, drugi pa uvedli nove osnovne različice.

Tesla pod pritiskom konkurence

Znižanje cen prihaja v obdobju, ko Tesla poskuša obraniti tržni delež pred vse večjo evropsko in kitajsko konkurenco, ki kupcem ponuja vedno cenejše električne modele.

Cene novega Modela 3 Standard se po Evropi nekoliko razlikujejo: v Nemčiji znaša 37.970 evrov, na Norveškem 330.056 kron, na Švedskem 449.990 kron, v Franciji pa 36.990 evrov. Ker je Model 3 uvožen, francoski kupci zanj ne morejo prejeti državne subvencije v višini do 4.000 evrov – za razliko od Modela Y, ki ga Tesla proizvaja v Nemčiji.

Prodaja Modela 3 padec, a še vedno vodilni

Prodaja Modela 3 je bila v Evropi do oktobra nižja za 29 odstotkov, kažejo podatki Dataforce. Kljub temu ostaja najbolje prodajana limuzina srednjega razreda z 64.785 prodanimi primerki, tik pred Volkswagnovim električnim ID7 (60.800 prodaj).

Tesline skupne evropske prodajne številke so letos padle za približno 30 odstotkov. Analitiki razlog vidijo v zastareli modelni paleti, naraščajoči konkurenci kitajskih in tradicionalnih proizvajalcev ter v negativnih odzivih na politične nastope izvršnega direktorja Elona Muska v Evropi in ZDA.