Brez najmanjšega dvoma gre za vrh znamke v segmentu luksuznih limuzin.  Že od leta 1994. Pred nami je po letu 2017 četrta in verjetno zadnja generacija te nedavno osvežene reprezentančne limuzine, ki se nam je ponudila za kratek test. Osvežitev je osredotočena predvsem na sprednji del z novim in že na videz širšim, enodelnim okvirjem mreže hladilnika s kromiranimi vstavki, stranske odprtine za zajem zraka pokončne oblike in nove digitalne matrične LED žaromete, prav tako novega dizajna. Ti so primerljivi z videoprojektorji. Ostra in natančna osvetlitev, namreč  ne slepi nasproti in spredaj vozečih vozil. V vsakem žarometu je – po tehnični razlagi – približno 1,3 milijona mikro zrcal, ki svetlobo razdelijo v majhne točke, za maksimalno natančnost krmiljenja. Široka kolesna ohišja so prilagojena pogonu quattro.

Prenovljeni zadek poudarjajo široke kromirane obrobe, individualno prilagodljiva grafika zadnjih luči v digitalni OLED-tehnologiji z dinamično, skoraj futuristično osvetlitvijo funkcije coming home/leaving home, prilagojene grafični podobi zadnjih luči. V kombinaciji s sprednjimi žarometi pa gre že skoraj za mali svetlobni show. Digitalne zadnje OLED-luči imajo v kombinaciji z asistenčnimi sistemi tudi funkcijo senzorjev približevanja: če se drugi udeleženci v prometu mirujočemu Audiju A8 od zadaj približajo na manj kot dva metra, se aktivirajo vsi segmenti OLED-luči. Tu je tudi svetlobni pas preko celotne širine in difuzor izrazitejše oblike.  Osvežen je tudi nabor inovativnih tehnologij.


Zunanje mere so se s prenovo spremenile le minimalno. Razkošno salonsko notranjost zaznamujejo kakovostni materiali in natančna obdelava, udobna, individualno oblikovana sprednja sedeža s pomnilno funkcijo osebnega profila nastavitve sedeža, dodatno tudi prezračevanje in masažna funkcija sedežev spredaj in zadaj, elegantna ambientna osvetlitev in  bralne lučke z matrično LED-tehnologijo. Med številnimi možnostmi izbire zadnjih  sedežev in opreme, bi si upal že standardne trditi, da bi na njih vzdržal tudi do 1000 km in kaj čez, kolikor bi lahko prevozili z eno posodo goriva. Potnike razvaja 4-conska avtomatska klimatska naprava, odzivno upravljanja MMI touch response preko dveh zaslonov (10,1″ in 8,6″) ter na naravnem glasovnem upravljanju. Popolnoma digitalni Audijev virtualni prikazovalnik z opcijskim projicirnim sistemom dopolnjuje koncept prikazovanja in upravljanja ter poudarja usmerjenost k vozniku – pomembne informacije so prikazane neposredno v osi voznikovega pogleda.

A8 50 TDI quattro z dizelskim 3,0-litrskim motorjem V6 z 210 kW/286 KM deluje v popolni harmoniji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom in podpori elektromotorja, ki ga napaja baterija 48V in sistem, ki obnavlja kinetično energijo pri upočasnitvah, kar prihrani gorivo in zmanjšuje emisije. Glede na zunanje mere zahteva A8 v mestu nekaj več pozornosti, vsaj po prvih kilometrih. Toda uglajen, zmogljiv in tih motor – zagotovo eden najboljših ne samo v tem razredu – ter komaj zaznavno, natančno prestavljanje menjalnika hitro prevladata in omogočita brezskrbno in sproščeno vožnjo. A8 načeloma ni limuzina pospeškov, čeprav se lahko odzove z mesta do 100 km/h v 5,9 s, ko je potrebno. Ne glede na težo limuzine preko 2 toni. Povprečje porabe je približno 8,5 l/100 km/h.

Bolj teoretično kot praktično vrednost ima podatek o najvišji hitrosti, elektronsko omejeni na 250 km/h. Dovolj zgovorno pa pove, da je lahko potovalna hitrost 200 km/h ali več na domačih nemških avtocestah brez omejitev, če stanje prometa dovoljuje v tem primeru nekaj povsem nezahtevnega, kaj šele na naših ob hitrosti 130 km/h ali malenkost čez. Slednje je ob rekuperaciji še bolj varčno, s povprečjem tudi pod 7 l/100 km. V razkošnem salonskem vzdušju pa se lahko pozabavamo, če se nam zahoče in imamo to priložnost, tudi na ovinkasti cesti ali v ostrem ovinku, ob izbiri enega od 8 načinov vožnje in menjavanjem ob volanu. Elektronika Audi A8 že z izbiro Auto zanesljivo prilagodi odziv aktivnega vzmetenja (serijsko), motorja in menjalnika gladko in hitro voznikovemu slogu in njegovi nogi na plinu. In, ko na koncu nekajdnevnega testa vrneš ključe te reprezentančne, razkošne poslovne limuzine, se nehote vprašaš: če je to vrh, kakšen bo šele njen naslednik. Ne glede na to ali bo v obliki limuzine ali SUV-ja. (T+F:BL)

 

 

MOTOR/ELEKTRIKA: Vrsta motorja: 6-valjni dizelski V-motor s sistemom vbrizgavanja goriva preko skupnega voda in turbopolnilnikom, blago hibridno električno vozilo (MHEV); Gibalna prostornina, ccm: 2967; Največja moč, kW (KM) pri 1/min: 210 (286)/3500-4000; Največji navor, Nm pri 1/min: 600/1750-3250; Krmiljenje motorja: elektronsko, dizelski motor; Sistem za prečiščevanje izpušnih plinov: oksidacijski katalizator, filter za trdne delce in povratni vod izpušnih plinov; PRENOS MOČI:: Vrsta pogona: stalni štirikolesni pogon quattro; Vrsta menjalnika: 8-stopenjski menjalnik tiptronic; MASE/PROSTORNINE: Masa praznega vozila v kg: 2095; Dovoljena skupna masa v kg: 2710; Prostornina prtljažnika v l: 505; Prostornina rezervoarja za gorivo v l (pribl.): 82; MERE: Dolžina, mm: 5190; Širina (brez zunanjih ogledal), mm: 1945; Višina, mm: 1473; Medosna razdalja, mm: 2998; CENA: A8 50 TDI quattro  od 98.640 EUR naprej; Vozne zmogljivosti/Vrednosti porabe in emisij po WLTP: Največja hitrost v km/h: 250; Pospešek 0-100 km/h v s: 5,9; Vrsta goriva: dizelsko gorivo brez žvepla; Poraba goriva (kombinirana vožnja) v l/100 km: od 7,0; Emisija CO2 v g/km (kombinirana vožnja): od 183; Emisijski razred: Euro 6d-ISC-FCM