Audi Q4 e-tron se je lanskega oktobra predstavil pri nas kot prvi kompaktni električni SUV te znamke, z novo dimenzijo notranjosti in pionirskimi rešitvami na področju upravljanja, prikazov in asistenčnih sistemov. Brez najmanjšega dvoma prepoznaven zunanji videz naprednega dizajna, ki ga poudarjajo kratki sprednji previsi in velika, za doplačilo 20-palčna kolesa na novi arhitekturi. Funkcionalen in aerodinamičen, z dolžino 4,59 m dosega količnik zračnega upora cx 0,28. Izbirni matrični LED-žarometi kot ekskluzivna novost, prav tako za doplačilo, dnevne luči s štirimi posamično izbirnimi grafikami predstavljajo svetovno novost. Dopolnjuje jih svetlobna grafika zadnjih luči z neprekinjenim svetlobnim pasom zatemnjena stekla v dodatni opremi.

Audi Q4 40 e-tron v osnovni ceni 52.790 ne ponuja ravno veliko. Za toliko ga bo kupec tudi težko dobil.  Podobno kot pri ostalih modelih te znamke, zahteva od bodočega lastnika, da pogleda na spisek dodatne opreme, z nešteto paketi in vabljivimi dodatki, kar lahko hitro dvigne osnovno ceno za 10 ali 20 tisoč na 72.860 evrov, kot v primeru naše testne različice. Poleg že omenjenih zunanji in notranji paket S-line, paket dinamika plus z Audi Drive select, progresivnim krmiljenjem in podvozjem z uravnavanjem blaženja. Med omembe vrednimi so vsekakor še Audi connect z navigacijo in infotainmentom plus, zvočni sistem, toplotna črpalka, kamera za vzvratno vožnjo, paketi Komfort za večje udobje, tehnološki paket z matričnimi LED žarometi in paket varnost plus s sistemi pre sense osnovnim , bočnim sprednjim in zadnjim…Tako, da o varnosti in stabilnosti vozila na cesti ne gre dvomiti.

Notranjost z vozniku prilagojeno progresivno armaturno ploščo, tla brez sredinskega tunela in osrednji »upravljalni otok« z izbirnikom voznih položajev v črni panelni optiki dopolnjujejo različni dekorativni elementi in vzorčaste površine za armaturno ploščo. Privlačnega videza je tudi nova generacija volana s površinami na dotik z osvetljenim ozadjem za drsenje in pomikanje, volanski obroč pa je po želji, za doplačilo, prvič zgoraj in spodaj sploščen. Projicirni zaslon s tehnologijo obogatene resničnosti na povsem nov način povezuje virtualni in realni svet. Med novosti sodi tudi digitalni svetlobni podpis: v upravljalnem sistemu MMI touch, kjer lahko voznik izbira med štirimi grafikami.  Q4 e-tron ima več kot dovolj prostora za udobno namestitev štirih odraslih oseb, čeprav se zaradi ravnega sedeža in tal zadaj tudi tretja oseba na sredini ne bo preveč pritoževala.

Položaj za vožnjo, izdatno nastavljiv in ne previsok, je udoben, z originalnim šesterokotnim volanom, ki se dobro oprijema. Praktičnih odlagališč ni ravno malo: na primer, na sprednjih vratih so udobna držala za steklenice v dvignjenem položaju, da so stalno pri roki. Prtljažnik je velikosti 520 litrov, opremljen z dvojnim dnom (za shranjevanje kablov za polnjenje baterije). Toda nakladalni prag je visok in 89 cm od tal ni najbolj udoben za nakladanje težjih kosov prtljage.

Električni motor z zmogljivostjo baterije 82 kW(bruto) oziroma 76,6 kW neto razvije moč 150 kW/204 KM in največji električni navor 310 Nm. Največja hitrost ne preseže 160 km/h, izrazitejši je pospešek 8,5 s z mesta do 100 km/h. Električni doseg je teoretično od 447-513 kilometrov, v praksi je bil nekoliko manj. Ob upoštevanju nižjih zimskih temperatur 324 kilometrov. Sicer pa je doseg odvisen od načina vožnje, hitrosti, uporabe komfortnih dodatnih porabnikov, zunanje temperature, števila sopotnikov in drugo. Težko si predstavljamo kaj pomeni v praksi povprečje porabe 18,9 kWh/100 km, kot je kazal potovalni računalnik v vozilu. Če se s polno baterijo z nižjo, zimsko kapaciteto odpravimo iz Ljubljane do Kopra ali Maribora in pridemo nazaj ne, da bi vmes polnili, je že dober rezultat. Ali drugače, po 150 kilometrih, od začetka poti s polno baterijo in nič kaj  ˝električno¨ vožnjo v mešanem ciklu, nam je računalnik pokazal še 164 kilometrov do ˝ničle˝.

Pri polnjenju z enosmernim tokom (HPC, High Power Charging) z močjo 125 kW je v idealnih pogojih dovolj le deset minut za doseg pribl. 130 kilometrov v WLTP, na hitrih Moon ali Ionity, ki jih ni ravno veliko – do 80% v 40 minutah ali na domači 11 kW do sedem ur in pol. Polnjenje baterije med vožnjo uravnava tudi “pametna” funkcija rekuperacije ob pojemanju hitrosti, z elektroniko, ki sproti izračunava intenzivnost z ocenjevanjem približevanja ovinkom in križiščem ( ki jih prikaže navigator) in hitrost vozil spredaj (prednji radar). Voznik Audija Q4 e-tron lahko spreminja tudi moč regenerativnega zaviranja na tri nastavitve. Sistem omogoča celo močne upočasnitve, vendar ne ustavljanja. Pravzaprav manjka funkcija “enega pedala”(one-pedal), za ustavitev preprosto s spuščanjem plina (zavorni pedal je treba uporabiti samo v nujnih primerih) in je še posebej priporočljiva v čakalnih vrstah mestne gneče.

Skratka, občutek za volanom je suveren, odzivnost vozila ne glede na maso preko 2 toni, odločna, potniški prostor je dobro izoliran pred zunanjim hrupom, potniki ne občutijo razpok ali lukenj na asfaltu. Q4 e-tron je intuitiven v vožnji, okreten in hiter. Hvalimo tudi tehnološko opremo z moderno digitalno ploščo in izpopolnjenim multimedijskim sistemom. Manjka, kot rečeno funkcija samodejne popolne zaustavitve za vozilom pred nami, v mestnih kolonah ter visok rob prtljažnega prostora. (T+F: BL)

Tehnični podatki: Audi Q4 e-tron

Vrsta motorja: elektromotor; Električni navor, Nm: 310; Vrsta baterije: litij-ionska; Kapaciteta baterije bruto/neto, kWh: 82 / 76,6; Prenos moči:Vrsta pogona: pogon na zadnji kolesi; Vrsta menjalnika: samodejni; Podvozje/krmiljenje:Sprednja prema: z McPhersonovo vzmetno nogo; Zadnja prema: štirivodilna zadnja prema; Zavorni sistem: diagonalni dvokrožni zavorni sistem z ESC/ABS/EBV, ojačevalnik zavorne moči, hidravlična zavorna asistenca; spredaj: plavajoči zavorni čeljusti, notranje hlajena zavorna koluta; Krmiljenje: hitrostno prilagodljivo elektromehansko servokrmiljenje; obračalni krog pribl. 10,2 m; Masa praznega vozila v kg: 2125; Dovoljena skupna masa v kg: 2640; Dovoljena obremenitev strehe/vlečne kljuke v kg: 75/75; Dovoljena masa prikolice v kg brez zavor: 750; Dovoljena masa prikolice v kg, pri vzponu do 12 %: 1000; Prostornina prtljažnika v l: 520

Vozne zmogljivosti/Vrednosti porabe in emisij po WLTP; Največja hitrost v km/h: 160; Pospešek 0-100 km/h v s: 8,5; Vrsta goriva: električna energija; Električni doseg (kombinirano) km: 447-513; Poraba energije kombinirano, kWh/100 km: od 17,6; Emisija CO2 v g/km (kombinirana vožnja) : 0; Mere: Dolžina, mm: 4588; Širina (brez zunanjih ogledal), mm: 1865; Višina, mm: 1632; Medosna razdalja, mm: 2764; MPC: 52.790 EUR