C5 Aircross  je poleg bencinske in dizelske izvedbe na voljo tudi kot priključni hibrid s prednjim pogonom. Združuje vse prednosti 100-odstotnega električnega pogona za vsakodnevno uporabo in motor z notranjim zgorevanjem za daljša potovanja. Pogonski sklop sestavljata 1,6-litrski bencinski motor PureTech 180 KM in 80 KW električni motor. Skupna izhodna moč je 165KW / 225KM. C5 Aircross lahko v tem primeru deluje v električnem načinu do 135 km/h, z avtonomijo do 50 km (po WLTP). Oba motorja upravlja samodejni menjalnik E-EAT8 z izboljšanimi prestavnimi razmerji za bolj tekočo in udobno vožnjo.

Z načinom vožnje “Brake Mode” omogoča polnjenje baterije pri upočasnjevanju in zaviranju. Elektromotor napaja 13,2 kWh litij-ionska baterija, nameščena pod zadnjo klopjo in dnom prtljažnika, zato je slednji za 120 litrov manjši od ostalih različic C5 Aircross. Vseeno ne gre za občuten davek na elektriko, da bi se morali odreči kakšnemu potovalnemu kovčku. Prostornina prtljažnika se namreč prilagaja v odvisnosti od treh individualnih, vzdolžno pomičnih zadnjih sedežev v razmerju od osnovnih 460 do 600 litrov. Sedeži zadaj so nastavljivi tudi po naklonu in se lahko preklopijo v celoti, v raven pod prtljažnika.

Z individualnim zunanjim videzom in predvsem značilnim prednjim delom z lučmi, razporejenimi na dveh nivojih, se kot priključni hibrid od ostalih loči po modrih detajlih in logotipom H na straneh in prtljažnih vratih. Po navedbah Citroena se baterija napolni na domači zmogljivi vtičnici Green’up v 4 urah ali v eni uri in 40 minutah in med ostalim s priključitvijo na zmogljivi steber 7,4 kWh. Obljublja samo 55 km električnega dosega, kar je odvisno od hitrosti in načina vožnje, gretja in klimatizacije in ne nazadnje od obremenjenosti vozila.

Notranjost hibridne različice je po prostoru in udobju podobna kot pri ostalih, v slogu dnevne sobe. Mehki sedeži Advanced Comfort so standardni, izdelani s posebnim dvoslojnim oblazinjenjem, podobnim vzmetnicam iz lateksa. Široka in ne preveč zaobljena prednja naslona nudita učinkovit oprijem in udobje celo tistim z močnejšo postavo. Prednja sedeža imata lahko poleg ogrevanja še napreden sistem za večtočkovno masažo. Potnikom je namenjenih 33 litrov notranjih odlagalnih površin. Nespremenjen dizajn armaturne plošče dopolnjuje v sredini 8-palčni zaslon na dotik multimedijskega sistema za vse vgrajene storitve. Med intuitivnimi sistemi povezljivosti, kot Connect Play, ki ga je možno povezati z aplikacijama Apple Carplay in Android Auto*, je tudi sistem Connect Nav, dopolnjen s prikazom prometnih razmer v realnem času, informacijah o nevarnih odsekih…

Vse povezave ne delujejo ravno najbolj enostavno in hitro, denimo preklop med zasloni pri nastavitvi klimatske naprave, odtegne nekaj pozornosti voznika s ceste. Mogoče bi bili klasični gumbi na konzoli bolj praktični. Ob aplikaciji MyCitroën za pametni telefon sta na voljo tudi Android Auto in Apple CarPlay, ki med drugim omogočata oddaljeno programiranje polnjenja baterije in preverjanje njene ravni energije. Jasna in bogata z informacijami je široko nastavljiva digitalna nadzorna plošča, ki prikaže tudi informacije o hibridnem sistemu, na primer o delovanju obeh motorjev in posledičnem pretoku energije z baterijo. Na voljo je predal za shranjevanje, vključno z velikim hladilnim pod naslonom za roke med sedežema. Udobje v hibridnem C5 Aircross je skladno s tradicijo znamke visoko.

Neprekinjeno vklapljanje in izklapljanje obeh motorjev je neopazno in samodejni menjalnik gladko odklepa osem prestav. Aerodinamično šumenje se na trenutke sliši vendar ne moti potnikov. Večino neravnin na cesti uspešno požira vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki (Progressive Hydraulic Cushions, ki ublaži in absorbira skoraj vse ovire in nepravilnosti cestišča, vključno z ležečimi hitrostnimi ovirami v mestu, če vas preseneti. Potnikom ustvarja občutek ležeče preproge.

Voznik lahko z gumbom ob ročici menjalnika upravlja z baterijo in izbira način vožnje, sistem pa samodejno izbira med elektromotorjem in bencinskim motorjem. Voznik lahko z zmerno vožnjo na primestnih cestah vozi z elektriko do 135 km/h pred zagonom bencinskega motorja. Po vstopu v športni način in ročnem izbiranju prestav z ročicami ob volanu, je dinamika motorja izrazitejša, a kljub 224 KM, bi skladno s številko pričakovali vseeno bolj športni temperament. Mehko vzmetenje in razmeroma velika teža avtomobila (1770 kg) jemljeta moč in okretnost. Povprečje porabe smo med testom držali večinoma pri 5,8 l/km, samo z bencinskim motorjem pa se je povprečje dvignilo tudi za dobre tri litre. Cena testnega vozila z nekaj dodatne opreme znaša 45.370,00 €. Citroen je to ceno spustil na dostopnejših 39.356,15 €. (Tekst+Foto: BL)

Citroën C5 Aircross  je poleg bencinske in dizelske izvedbe na voljo tudi kot priključni hibrid s prednjim pogonom. Združuje vse prednosti 100-odstotnega električnega pogona za vsakodnevno uporabo in motor z notranjim zgorevanjem za daljša potovanja. Pogonski sklop sestavljata 1,6-litrski bencinski motor PureTech 180 KM in 80 KW električni motor. Skupna izhodna moč je 165KW / 225KM. C5 Aircross lahko v tem primeru deluje v električnem načinu do 135 km/h, z avtonomijo do 50 km (po WLTP). Oba motorja upravlja samodejni menjalnik E-EAT8 z izboljšanimi prestavnimi razmerji za bolj tekočo in udobno vožnjo.

Z individualnim zunanjim videzom in predvsem značilnim prednjim delom z lučmi, razporejenimi na dveh nivojih, se kot priključni hibrid od ostalih loči po modrih detajlih in logotipom H na straneh in prtljažnih vratih. Po navedbah Citroena se baterija napolni na domači zmogljivi vtičnici Green’up v 4 urah ali v eni uri in 40 minutah in med ostalim s priključitvijo na zmogljivi steber 7,4 kWh. Obljublja samo 55 km električnega dosega, kar je odvisno od hitrosti in načina vožnje, gretja in klimatizacije in ne nazadnje od obremenjenosti vozila.

Notranjost hibridne različice je po prostoru in udobju podobna kot pri ostalih, v slogu dnevne sobe. Mehki sedeži Advanced Comfort so standardni, izdelani s posebnim dvoslojnim oblazinjenjem, podobnim vzmetnicam iz lateksa. Široka in ne preveč zaobljena prednja naslona nudita učinkovit oprijem in udobje celo tistim z močnejšo postavo. Prednja sedeža imata lahko poleg ogrevanja še napreden sistem za večtočkovno masažo. Potnikom je namenjenih 33 litrov notranjih odlagalnih površin. Nespremenjen dizajn armaturne plošče dopolnjuje v sredini 8-palčni zaslon na dotik multimedijskega sistema za vse vgrajene storitve. Med intuitivnimi sistemi povezljivosti, kot Connect Play, ki ga je možno povezati z aplikacijama Apple Carplay in Android Auto*, je tudi sistem Connect Nav, dopolnjen s prikazom prometnih razmer v realnem času, informacijah o nevarnih odsekih…

Vse povezave ne delujejo ravno najbolj enostavno in hitro, denimo preklop med zasloni pri nastavitvi klimatske naprave, odtegne nekaj pozornosti voznika s ceste. Mogoče bi bili klasični gumbi na konzoli bolj praktični. Ob aplikaciji MyCitroën za pametni telefon sta na voljo tudi Android Auto in Apple CarPlay, ki med drugim omogočata oddaljeno programiranje polnjenja baterije in preverjanje njene ravni energije. Jasna in bogata z informacijami je široko nastavljiva digitalna nadzorna plošča, ki prikaže tudi informacije o hibridnem sistemu, na primer o delovanju obeh motorjev in posledičnem pretoku energije z baterijo.

Na voljo je predal za shranjevanje, vključno z velikim hladilnim pod naslonom za roke med sedežema. Udobje v hibridnem C5 Aircross je skladno s tradicijo znamke visoko. Neprekinjeno vklapljanje in izklapljanje obeh motorjev je neopazno in samodejni menjalnik gladko odklepa osem prestav. Aerodinamično šumenje se na trenutke sliši vendar ne moti potnikov. Večino neravnin na cesti uspešno požira vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki (Progressive Hydraulic Cushions, ki ublaži in absorbira skoraj vse ovire in nepravilnosti cestišča, vključno z ležečimi hitrostnimi ovirami v mestu, če vas preseneti. Potnikom ustvarja občutek ležeče preproge.

Voznik lahko z gumbom ob ročici menjalnika upravlja z baterijo in izbira način vožnje, sistem pa samodejno izbira med elektromotorjem in bencinskim motorjem. Voznik lahko z zmerno vožnjo na primestnih cestah vozi z elektriko do 135 km/h pred zagonom bencinskega motorja. Po vstopu v športni način in ročnem izbiranju prestav z ročicami ob volanu, je dinamika motorja izrazitejša, a kljub 224 KM, bi skladno s številko pričakovali vseeno bolj športni temperament. Mehko vzmetenje in razmeroma velika teža avtomobila (1770 kg) jemljeta moč in okretnost. Povprečje porabe smo med testom držali večinoma pri 5,8 l/km, samo z bencinskim motorjem pa se je povprečje dvignilo tudi za dobre tri litre. Cena testnega vozila z nekaj dodatne opreme znaša 45.370,00 €. Citroen je to ceno spustil na dostopnejših 39.356,15 €.

 

TEHNIČNI PODATKI: Bencinski motor:1598 ccm; Največja moč kW(KM)/vrt.: Največja moč kW/KM: 133 (181)/5000-6000  vrtljajev; 4-valjni vrstni; Največji navor: 300/3.000 (Nm/rpm); Električni motor kW/KM: 81/110; Emisije CO2 g/km: 36; Menjalnik: 8-stopenjski samodejni; Pogon: 2WD prednji; Najvišja hitrost: 225 km/h; Pospešek 0-100 km/h: / s; Povprečje porabe, test, l/100km: 5,8.

Dolžina/širina/višina cm: 150/186/169; Medosna razdalja 273 cm; Masa kg: 1770; Prtljažni prostor (l): 460/600; Pnevmatike(serijsko):  225/55 R18