Do leta 2007, ko so predstavili prvo generacijo Sandera, je bil prodajna uspešnica model Logan. Pripravljeni na nove izzive, so s Sanderom odločno vstopili v B segment in napovedali boj z velikimi in bolj priznanimi proizvajalci v vsekakor najbolj obleganem razredu. To jim je z zadnjo 3. generacijo v veliki meri tudi prvič uspelo. Sandero je bil letos julija, najbolje prodan model v Evropi. Na njegovi strani je vsekakor ugodna cena, saj je za osnovnega potrebno odšteti 8.990€, pohvali pa se lahko pohvali tudi z robustno in prostorno konstrukcijo, ki jo v tem razredu ne srečamo več pogosto.

Oblikovno je Dacia, že s prvo generacijo naredila velik korak naprej v primerjavi z ostalimi modeli v ponudbi. Z zadnjo generacijo pa so se še bolj približali okusu evropskega kupca in s prenovo ponudili svež in moderen videz, kar je z uspešno prodajo potrdil tudi evropski trg. Kompaktna karoserija deluje moderno in dinamično, predvsem sprednji del z novo masko in LED lučmi. Prenova pa ni opazna samo v oblikovnem pogledu. Gre tudi za novo podvozje. Novo osnovo imenovano CMF si deli recimo z Renaultovimi modeli, kot sta novi Clio in Captur. S tem so se vozne lastnosti vsekakor izboljšale, stabilnost in udobje sta brez dvoma na višji ravni, prav tako dobra je vodljivost, ki pa bi lahko bila še za odtenek boljša.

Sandero meri v dolžino 4088 mm, širino 1758 mm in višino 1490 mm. Posodobljena notranjost je sorazmerno prostorna in odkriva kar veliko prostora, presenetljivo veliko ga je spredaj in prav tako tudi na zadnji klopi. Preoblikovana armaturna plošča z novim dizajnom združuje vse pomembne kontrolnike na enem mestu. Omogoča preprost dostop preko 8-palčnega zaslona na dotik, tudi s praktičnim zrcaljenjem pametnega telefona. Dostopamo do telefona, radia, navigacije GPS, multimedije in drugega. Materiali, zlasti armaturne plošče so boljši, vendar še vedno ne na ravni povprečja tega razreda. Dokaj prostoren je tudi prtljažni prostor, ki se ga lahko iz osnovnih 328 l poveča na 1108 l.

Sandero ima na voljo dobro znani Renaultov trivaljni, enolitrski bencinski agregat. V testnem je bil zmogljivejši z motorjem 67kW in 160Nm navora. Ekonomičnost je njegova vrlina, saj z umirjeno in pazljivo vožnjo lahko porabo spustimo krepko pod 6 litrov in se tako približamo tovarniški kombinirani porabi 5,3l, kar je za ostale znamke v večini primerov skorajda utopija. Načeloma je moči dovolj v vseh voznih pogojih, le do živahnosti najvišjih vrtljajev zahteva nekaj več spodbude. Z zdaj boljšo zvočno izolacijo tudi motor ni več tako glasen. Skratka z različico Comfort za 12.990 evrov še vedno nizkocenovnik, kljub temu, da je zdaj potrebno še malo globlje seči v žep. In še malenkost globlje, če si dodatno izberemo kamero za vzvratno parkiranje, navigacijski paket Multimedia Adriatic, prostoročno kartico in parkirni senzorji (paket City), avtomatko klimatsko napravo ter kovinsko barvo in rezervno kolo, kar nanese še 1.650€. (T+F:IV)