Ferrari 288 GTO Evoluzione predstavlja željo zgodovinske znamke Modenese, da vstopi v skupino B. Izdelanih je bilo le pet primerkov modela 288 GTO prilagojenega predpisom FIA. Zaradi nepremostljivih zapletov je bila kategorija preklicana in v Maranellu so se posledično odpovedali gradnji ostalih 15 enot, predvidenih za homologacijo.

Pod pokrovom 288 GTO Evoluzione je motor z oznako Tipo F114 CK, ki lahko razvije 659 KM moči. Z maso le 940 kg se je ponašal z najboljšim razmerjem med močjo in maso vozila. Med tekmeci v svojem obdobju je zmogel največjo hitrost 370 km/h. Karoserijo je zasnoval Pininfarina. Izdelana je iz steklenih vlaken in kevlarja, kar v nekem smislu spominja na F40. Dejansko je 288 GTO Evoluzione postal pomembna poskus in izhodišče za razvoj F40.

Med dražbo, ki bo potekala v Nemčiji od 19. do 21. oktobra 2022, bo RM Sotheby’s ponudil model iz leta 1987 s številko šasije ZFFPX16X0J0079488. Gre za četrti Ferrari 288 GTO Evoluzione od petih izdelanih v celoti. Prvi kupec je bil premožni belgijski industrialec, ki je bil tudi zasebni dirkač.

Od takrat je bil ta dragoceni primerek v lasti številnih zbirateljev, vključno z Lawrenceom Strollom – lastnikom in ustanoviteljem ekipe Aston Martin F1. Trenutno je v lasti nemškega zasebnika, ki ga je nedavno predal uradnemu serviserju Michelottu v Padovi na popoln servis.

Zamenjanih je večina potrošnih materialov, prav tako amortizerji, zavorne čeljusti in vodna črpalka. Poleg tega sta bila prenovljena oba turbopolnilnika, nameščene nove pnevmatike, originalni menjalnik vrnjen v prvotno stanje. Nazadnje je bil Ferrari 288 GTO Evoluzione zadnji dirkalnik GT, ki ga je odobril Enzo Ferrari.