Že na prvi pogled oblikovno popolnoma prenovljen, z izboljšano arhitekturno osnovo, kar bodo zaznali tudi v vožnji predvsem tisti, ki jim je še kaj ostalo v spominu od zadnje vozne izkušnje predhodnika. Z dolžino 4,36 metra je za 11 cm večji kot prej. S 55 milimetrov prav tako daljšo medosno razdaljo je oblika karoserije sicer skladnih linij nekoliko bolj razpotegnjena in potnikom na zadnjih sedežih omogoča več prostora. 20 milimetrov manj v višino pa v kombinaciji s konceptom “soft-nose” s črno masko in krom vstavki ter šprtno oblikovanima prednjim in zadnjim odbijačem, vizualno podaljša pokrov motornega prostora. Prostornina dokaj velikega prtljažnika za ta razred znaša 412 do 1323 l, od tega je 28 litrov na voljo za odlagalna mesta s pregradami pod talno oblogo. Novi PEUGEOT 308 je zasnovan na nadgrajeni večenergijski konstrukcijski osnovi EMP2 (Efficient Modular Platform), ki je, kot pravijo, primerna za celotno paleto elektrificiranih izvedenk vključno za izvedenko na 100-odstotno električni pogon.

Nova zgradba EMP2 ne jamči samo večje bivalno udobje temveč tudi tehnološko napredne sisteme za pomoč pri vožnji zadnje generacije, ki vozniku vsekakor pomagajo k bolj varni in sproščeni vožnji. Peugeot še vedno stavi na svoj, značilen koncept voznikovega delovnega mesta imenovan PEUGEOT i-Cockpit, z majhnim in nizko vgrajenim volanom, ki v veliki večini primerov osebne nastavitve, zakriva instrumentno ploščo. Marsikoga je v začetku to motilo, a se je vseeno našlo pravi položaj. Peugeotova konceptualna drugačnost od ostalih je medtem, kot bi si upal trditi, za marsikoga postala sprejemljivejša ali nemoteča. Peugeot  z drugačnostjo poudarja inovativnost. Tudi osebno in nisem edini, se bolj nagibam k tej interpretaciji.

Kakorkoli, z novo generacijo je osvežen tudi i-Cockpit s 3d digitalno instrumentno ploščo, povezljivim in odločno modernim sistemom za informacije in razvedrilo. Digitalna instrumentna plošča v višini oči ponuja 10-palčni digitalni zaslon na dotik. Nivo opreme GT pa ima tridimenzionalno instrumentno ploščo. Digitalna instrumentna plošča ima možnost prilagajanja po meri z več načini prikazov, od povezljive navigacije TomTom, avtoradio, sistemi za pomoč pri vožnji, pretok energije, zrcaljenje slike, hkrati pa sta lahko v sistem priključena dva telefona prek povezave Bluetooth.

Ergonomsko oblikovan in ogrevan volan z obvolanskimi ročicami za upravljanje  združuje vsa potrebna upravljalna stikala: avtoradio, medijski sistem, telefon, sistemi za pomoč pri vožnji. Udobna ergonomsko oblikovana prednja sedeža z ojačano bočno oporo sta pridobila oznako AGR(pobuda za zdravje hrbta), s katero je bila nagrajena tako ergonomska oblika kot tudi številne nastavitve. Vse to in še več od omenjenega v serijski opremi ustvari v vozniku dober, če ne celo športen občutek za volanom, ko bo zanj našel pravi položaj, kar je tudi namen oznake GT. Ta na drugačen značaj opozarja s posebno modro barvo imenovano Vertigo, 18-palčnimi aluminijastimi platišči, z od zunaj manj, med vožnjo pa bolj opaznimi Full led matričnimi žarometi in paketom »Sport«, ki želi slušna čutila božati s športnim zvokom motorja preko notranjih zvočnikov, prilagaja odzivnosti servo volana, odzivnosti pedala za plin, športno delovanje samodejnega menjalnika EAT8, spreminja ambientalno osvetlitev in za večje ugodje v vožnji še panoramsko stekleno streho za doplačilo.

Živahnost bencinskega 1,2-litrskega trivaljnika s 96 kW oziroma 130 KM ne gre podcenjevati. Z dobrim odmerkom navora 230 Nm že že pri nizkih vrtljajih 1750 vrtlajev so zmogljivosti več kot živahne. Občutek, da je 9,6 sekunde, ki jo navaja Peugeot dokaj realna vrednost, če ne celo višja. Verjamemo, čeprav nismo mogli preveriti, da tudi najvišja hitrost 210 km/h. Poraba goriva je nizka, lega na cesti dobra in udobje izjemno. Pri upravljanju je enostaven. Vožnja je natančna in prijetna, s hitrim in postopnim zavijanjem. Ob doplačilu varnostnih sistemov ADAS (razširjeno prepoznavanje prometnih znakov, aktivni tempomat s funkcijo Stop&Go, aktivni sistem za nadzor mrtvega kota pri vzvratni vožnji), s katerimi lahko poleg kamere bolje obvarujemo tudi zadnje luči izpostavljene zunanjim »dotikom« na parkiriščih. Skratka, gre za zanimiv primerek novega Peugeota 308 GT na cenovni ravni 31.440 evrov, kjer je v tem primeru vključena tudi omenjena dodatna oprema.(T+F/BL)

 

TEHNIČNI PODATKI: Peugeot 308 GT 1,2 Pure Tech EAT8 – PROSTORNINA ( cm3) : 1199; največja moč (kW/KM); število vrtljajev /vrt/min: 96/130, 5.500; največji navor (vrt/min): 230 1750; menjalnik: 8-stopenjski samodejni; pnevmatike: 225/40/18; poraba goriva: 5,4 – 6,5; emisije CO2 (g/km): 122 – 146; Mere: dolžina/širina/višina (mm): 4.367/1.852/1.444; medosna razdalja (m): 2,676; prtljažni prostor 8v litrih): 412/28/1323; masa (kg): 1289;