Fiat je nedavno modelu 500X namenil nekaj svežine. Ob novih odbijačih v terenskem slogu za različici Cross in City Cross in prav tako žarometih, boljši varnostni opremi, se predstavljajo in seveda nove bencinske motorje, na čelu z živahnim 1,3-litrskim turbo motorjem 150 KM nove generacije, ki je na voljo samo s samodejnim menjalnikom TCT. Tega smo pred kakšnim mesecem že preizkusili, tokrat pa nas zanima najbolj razširjeni dizelski agregat skupine EMEA. To je preizkušeni 1,6 Multijet 16V 120 KM v navezi s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom TCT.

Bolj robat in za spoznanje glasnejši od omenjene bencinske različice je po dizelskih standardih vseeno med tišjimi. Oddolži se z veliko mero navora, 320 Nm že pri 1500 vrtljajih, s prožnostjo in dizelsko živahnostjo. Za upravljanje je zadolžen samodejni menjalnik, ki svoje delo opravlja brez pripomb in z več kot solidnim vzmetenjem jamči veliko mero udobja in ugodja v vožnji, ne samo pri vsakodnevnih potrebah manjše družine temveč še kaj več, tako na krajših kot na daljših relacijah. Voznik sedi občutno višje, pregledno, v pomoč so mu varnostni senzorji in slika zadnje kamere na zaslonu armaturne plošče. Nad udobjem ostalih potnikov se prav tako ne gre pritoževati. Ugodno je tudi povprečje porabe. Z dobrimi sedmimi litri se nahaja v povprečju svojega razreda.

S prenovo je serijska oprema bogatejša za sistem samodejnega vzdrževanja smeri vožnje in branja prometnih znakov, z izpisom omejitev hitrosti vidnim na instrumentni plošči. Radarski tempomat in sistem nadzora mrtvih kotov, kamera za vzvratno parkiranje in tipalo za preprečevanje trka, so žal na spisku opreme za doplačilo. Kateri od omenjenih, za varnost pomembnih dodatkov bi lahko bil na voljo tudi serijsko.

Notranjost vozila razen osveženih materialov ne prinaša večjih novosti. Značilna armaturna plošča ohranja osrednji del na desni strani z retro videzom pločevine v barvi karoserije – elegantni beli – in skritim nehlajenim predalom nad običajnim pokritim. Kot smo že ugotavljali – grafika instrumentov je bolj čitljiva kot prej, volanski obroč ima novo prevleko. Ne glede na to, da je kakovost materialov boljša spredaj kot zadaj, kjer je prostora za dva, ustvarja 500X v celoti dober vtis, tako z vidika kakovosti kot izdelave. Celo več, hitro se zna prikupiti. Prtljažnik s 350 litri ni med večjimi. Marsikateri konkurenčni je večji. Fiat 500X z 21.700 evrov tudi ni med cenejšimi. Ima pa svoj šarm, ki ni kar tako, mimogrede.