Kdor se še spomne kompaktnega kupeja iz leta 1997, z dolžino vsega 3.98 m, se bo nehote vprašal, kaj imata sploh še skupnega z novo Pumo. Razen imena in nekaj športnega duha, ničesar. Ne moremo govoriti niti o preobrazbi. Nova Puma je popolnoma nov model športnega crossoverja, tako po videzu kot značaju. Poseben vtis naredi ogromna maska motorja v obliki satja, poudarjeni blatniki in vidno izrazite zračne reže, kar ustvarja mišično napet videz.Z dolžino 4,19 m si je težko predstavljati, da je v notranjosti toliko prostora za potnike in njihovo prtljago zadaj. Pa je. In tu ni kaj pripomniti. Pumin prtljažnik je z osnovnimi 401 oziroma 456 litri in največ 1161 litri, med največjimi. Če ne največji v razredu. V njem je možno prevažati predmete široke do 1 metra. Zahvaljujoč skrivnemu 80-litrskemu MegaBoxu pod dnom pa je v Ford Pumo možno postaviti tudi predmete visoke do 1,14 metra ali skrijemo blatne tekaške copate in podobno. V umazani MegaBox doma se preprosto nalije vodo, malo se podrgne po stenah, odpre čep na dnu MegaBoxa in voda odplakne umazanijo stran.

Res je, da je zadnje steklo relativno majhno, oblikovno podrejeno aerodinamiki in linijam zadka, ki lovijo dizajn zadnjih luči. Voznik mora računati na pomoč parkirnih senzorjev. Dobrodošel in pri vzvratni vožnji priporočljiv pa je predvsem sistem Co-Pilot Pack z zadnjo kamero, pomočjo pri parkiranju oziroma delno samodejno parkiranje. Vozniku so v pomoč še senzorji, ki ga opozarjajo na razdaljo do prednjega avtomobila, pred vozili v mrtvem kotu in številne druge funkcije. Za volanom nove Pume bo voznik z odobravanje sprejel zlasti visok položaj in samo zasnovo notranjosti podrejeno vozniku. Skladno s sodobnimi zahtevami mu omogoča stalno povezavo z digitalnim svetom in možnost brezžičnega polnjenja telefona. Klasične merilnike nadomešča nov 12,3-palčni LCD zaslon z dobrim pregledom nad specifikami vožnje. Voznik lahko prikaz nastavi po lastnih željah, na voljo so mu tudi vnaprej programirani prikazi na celotnem zaslonu. Ne ravno najbolj praktična sta gumb za zagon motorja in vrtljivi gumb za luči, očem v veliki meri skrita pod volanom.

Sedeži so dokaj trdi, vendar korektno oprijemljivi in ne utrujajoči. Prednja imata tudi masažno funkcijo, ki sprošča hrbet voznika in sopotnika na daljših potovanjih. Značilnost prednjih in zadnjih sedežev so posebne prevleke z enostavnim načinom odstranjevanja, z zadrgo, ki jih lahko doma operemo v pralnem stroju in kasneje z obrabo nadomestimo z novimi. Prostora je dovolj za vse. Rahlo padajoča linija strehe ne omejuje prostora potnikom zadnji klopi, niti višjim od 1,80 m, ki imajo še dovolj prostora nad glavo. Kvečjemu bodo ob vstopu malo bolj sklonili glavo kot običajno.

 

Puma prihaja z napredno tehnologijo EcoBoost Hybrid v kombinaciji hibridnega pogona in večkrat nagrajenega motorja EcoBoost. Uporablja majhen elektromotor z 48-voltno baterijo, ki ne zahteva posebnega polnjenja. Polni se kar med vožnjo. Na izbiro je v dveh različicah z 92 ali 114 kW oziroma 125 ali 155 KM. Preizkusili smo »šibkejšo« s 125 KM trivaljnega enolitrskega turbo bencinskega motorja. Nova tehnologija blagega hibrida jamči progresivno odzivnost že od 1750 vrtljajev naprej, vendar jo zmerno zahtevni ne bodo niti opazili, če med vožnjo ne bodo posebej pozorni. Z mesta do 100 km/h pospeši 9,8 s. Zahtevnejši s športnega vidika ne bodo ravno navdušeni, vendar niti razočarani. Šest-stopenjski ročni menjalnik ne povzroča težav in voznik se nanj lahko zanese.

Puma se v tej kombinaciji pelje lepo, dokaj živahno in tekoče. Ko voznik odločno stopi na plin malo preveč dvigne glas, da voznika lahko tudi zmoti. Z mesta do 100 km/h pospeši 9,8 s. V hitrih ovinkih je Puma stabilna in zanesljiva in voznika ne bo spravila v zadrego. Mogoče na bencinski črpalki, ko bo preračunaval povprečje porabe, ki se nikakor ne spusti pod 7,5 l/100 km, čeprav Ford uradno streže s precej nižjimi številkami. Po ceniku 24.000 evrov. Kakorkoli, Puma je nekaj novega in v tem segmentu z več vidikov nedvomno svežega in zato vredna vse pozornosti. BL/T+F/