MX-30 je prva električna Mazda. Japonci so za električni prvenec izbrali popolnoma nov, srednje velik SUV velikosti Mazde CX-30. Torej, crossover, toda oblikovno nekoliko drugačen, mehkejših linij minimalističnega dizajna, ki poudarja kupejevski zadek. Japonci prisegajo na tradicijo. Tudi Mazda. Posebnost električnega MX-30 so vrata brez zadnjih kljuk, ki se v slogu nekdanjega modela RX8 odpirajo na sredini kot knjiga, najprej prednja in šele zatem ožja zadnja. Srednjega stebrička ni, zato je dostop skozi zadnja vrata enostavnejši. Ozka prednja maska ima samo estetski pomen, podobno kot plastične, zaščitne obrobe blatnikov in spodnjega dela pragov, kar pa vseeno ustvarja odločnejši, brezkompromisni videz športnega terenca. Litij-ionska baterija nameščena na dno vozila zahteva 60-litrski davek v prtljažniku, ki je za prav toliko manjši od Mazde CX-30.

Sodobno zasnovan voznikov delovni prostor s 7-palčnim zaslonom na osrednjem spodnjem delu je  za pozornost voznika nameščen prenizko, ko mora prilagajati nastavitev dvopodročne klimatske naprave. Drugi zaslon multimedijskega sistema višje na armaturni plošči, enako velik,  je preglednejši,. Zasnova potniškega prostora postavlja v središče uporabnika, pravijo pri Mazdi. Poleg sodobnega minimalističnega dizajna tudi v notranjosti, z različnimi funkcijami osredotočenimi v obeh zaslonih, inželijo ugajati z zasnovo lebdeče sredinske konzole, ki je v zgornjem delu obdana s pluto. S praktičnega vidika ni veliko odlagalnih mest, vsaj vidnih.

Mazda MX-30 zagotavlja uporabo zasnovano na vsakodnevnih urbanih zahtevah in temu primerno baterijo. Pri tem so se držali evropskega povprečja 48 kilometrov dnevno prevoženih razdalj. To pomeni v službo in domov, prevoz otrok ali kakšno obšolsko dejavnost. Torej, mestni avto. MX-30 poganja preko prednjega para koles električni motor s 105 kW oziroma s 143 konjskimi močmi. V skladu s homologacijskimi podatki in po WLTP bi litij-ionska baterija s 35,5 kWh morala zagotavljati doseg 200 km. V praksi v najboljšem primeru 182 – 190 kilometrov, polnjeno na zunanjem stebru. Veliko je odvisno tudi od voznika, če bo vozil »električno« oziroma, če  bo popuščal nogo na plinu in ne bo stalno tiščal do kraja. V nasprotnem primeru se doseg hitro zniža.

Komur pa bi se občasno zahotelo narediti več kot 200 kilometrov bo moral računati tudi na aplikacijo MyMazda, ki mu bo pokazala najbližjo v mreži polnilnic v državi. Na hitri polnilnici z enosmernim tokom (DC s 40 kW) bo lahko napolnil baterijo z 20 na 80% v samo 36 minutah. Preverjeno. Seveda, se mu ne sme muditi, čeprav so občasni postanki za kavo ali kaj drugega tudi sicer dobrodošli, še posebno na daljši poti. Mazda MX-30 ponuja v standardni opremi sistem za dostop brez ključa, prilagodljiv tempomat, LED žaromete s samodejnimi dolgimi lučmi, head-up zaslon in navigacijo. Ob tem so vozniku na voljo varnostni sistemi, predvsem samodejno zaviranje v sili, nadzor mrtvega kota z opozorilom v vzvratnih ogledalih in zadrževanje na voznem pasu. Vstop v električni svet Mazde se začne s ceno 34.490 evrov (brez subvencije), kar ni ravno malo za mestni avto. Mazda je napovedala tudi različico z večjim dosegom, ki bo primernejša tudi za naše daljše med mestne razdalje. (T+F: BL)

 

TEHNIČNI PODATKI:Zmogljivost baterije 35,5 kWh; Napetost baterije 355 V; Tip baterije litij-ionska; Največja moč 105 (143) kW (KM); Največji navor 265 / 0-3243 Nm/(obr./min); Pospeševanje od 0-100 km/h 9,7 s; Najvišja hitrost 140 km/h; Poraba elektrike (kombinirano) – WLTP 19 kWh/100 km; Poraba elektrike (mestna vožnja) – WLTP 14,5 kWh/100 km; Doseg (kombinirano) – WLTP 200 km; Doseg (mestna vožnja) – WLTP 262 km; Emisije CO2 (kombinirano) 0 g/ km: Priključek za polnjenje Tip 2 za izmenični tok (AC), CCS za enosmerni tok (DC); Čas polnjenja AC 4,5 ure za polnjenje do 80 % ali več (domača polnilna postaja z 22 kW),DC 30-40 minut za polnjenje do 80 % ali več(hitra polnilnica s 50 kW);  Medosna razdalja 2655 mm, Dolžina 4395 mm,Višina 1570 mm, Širina(brez ogledal)1795 mm; Pnevmatike215/55 R18; Masa praznega vozila z voznikom (75kg) (min. – max) 1720 – 1750 kg130 mm,; Prostornina prtljažnika 366 – 1171 l; Odmaknjenost dna vozila od tal med osema130 mm;