Peugeot 3008 je sodoben francoski križanec, ki mu ne gre oporekati močne osebnosti, zlasti po lanski osvežitvi z izrazitejšim črtami obraza v obliki vertikalne okrasne maske brez okvirja s krilci, diodami LED in navpičnimi tankimi LED diodami dnevnih luči v obliki krempljev.  Tudi zadek poudarjajo nove značilne luči s tehnologijo Full LED s 3D učinkom prav tako z videzom levjih krempljev in smerni kazalniki s kaskadno svetlobo. Luči so prekrite s prozornim zatemnjenim steklom, kar prispeva kanček elegance več.

Armaturna plošča oblikovno osvežena, z značilnim in v mnogočem izvirnim voznikovim mestom i-Cockpit, je dokaj visoko in se jo bere nad volanom, tako novi 10-palčni zaslon na dotik visoke ločljivosti, kot 12,3-palčno digitalno instrumentno ploščo v višini oči s kakovostnim prikazom informacij. Pod osrednjim zaslonom omogočajo hitro nastavitev funkcij za udobje tudi v tej generaciji francoskega križanca elegantne klavirske tipke. Večfunkcijski kompaktni volan specifične »štirikotne« oblike ni vedno udoben za »vrtenje«  in ne ponuja ravno boljšega občutka in bolj priročnega upravljanja, kot je bil Peugeotov namen. Z dvema krakoma in masivnim osrednjim delom je precej nizek in zaradi nenavadne, ploščate oblike v zgornjem in spodnjem delu vsem ni všeč, nekaterim pa je, prav zaradi tega. Mnenja so deljena. Potniški prostor je velik in dobro dodelan, prav tako prtljažnik z enako prostornino 520 litrov in višino spodnjega roba od tal 70 cm, kar s praktičnega vidika ni veliko.

Sodoben PSA-jev dizelski 1,5 litrski motor BlueHDI s 130 KM z vidika živahnosti in prožnosti ne gre podcenjevati, kar optimalno dozira novi 8-stopenjski samodejni menjalnik s prestavnima ročicama tudi ob volanu in električnim impulznim pretikanjem omogoča hitro in tekoče prestavljanje po zaslugi tehnologije Quickshift.  Odzivnost je po občutku boljša od uradnih podatkov – predvsem pospeška 11,5 s od 0 do 100 km/h in najvišje hitrosti 192 km/h – ob še vedno dokaj zmerni porabi pretežno 7,1 l/100 km. Sistemi za pomoč zadnje generacije PEUGEOT 3008 nudijo še več udobja in varnosti ter vas spremljajo pri samodejni vožnji.

 

Samodejni menjalnik EAT8i z obvolanskima prestavnima ročicama in električnim impulznim pretikanjem omogoča hitro in tekoče prestavljanje po zaslugi tehnologije Quickshift. Optimizacija razmerij prispeva k večji varčnosti in udobju in s tem tudi vozno udobje in zadovoljstvo v vožnji. Voznik lahko v vsakem trenutku računa na sodobne sisteme z razširjenim prepoznavanjem prometnih znakov, prilagodljivi tempomat, ohranjanje vozila na voznem pasu, aktivni nadzor mrtvih kotov in še bi lahko kaj dodali.

 

 

Ne glede na to, ali sodobni sistemi zaznavajo cestna pravila (razširjeno prepoznavanje cestnih znakov) in pomagajo pri vožnji v prometu (paket Drive Assist Plus, prilagodljivi tempomat “ACC” Stop&Goi pomoč pri ohranitvi položajai ali zadržanju vozila na voznem pasu z zaznavanjem robov cestišča), ali pa analizirajo okolico (aktivni nadzor mrtvih kotov), vsi ti sistemi za pomoč so dodatno zagotovilo za brezskrbno vožnjo. Pri tem velja izpostaviti dizajn, dobro kakovost materialov in natančnost izdelave, udobje, ter v centimetrih potniški in prtljažni prostor. Dobro referenco predstavlja tudi digitalna tehnologija z instrumentno ploščo, kot tudi številni pomožni sistemi. Izviren, majhen kompaktni volan pa zna deliti mnenja bolj na negativno kot pozitivno stran, v večji meri kot cena v tem primeru testnega vozila 30.140,40 evrov. Text+foto:BL)

 

TEHNIČNI PODATKI: P 3008 1.5L BlueHDi 130 EAT8

Dizelski motor: Prostornina (cm3) 1.499; Število valjev / razporeditev 4 v vrsti; Največja moč (v kW CEE/KM CEE pri vrt/min) 96/130 pri 3.750 vrtljajev; Največji navor (Nm CEE pri vrt/min) 300 pri 1.750; Stop & Start Da; Ekološki standard EURO 6.3; Največja dovoljena masa (kg) 2.000; Menjalnik: 8-stopenjski samodejni; Pogon: 2WD prednji; Najvišja hitrost: 195 km/h; Pospešek 0-100 km/h: 11,5 s; Kombinirana poraba (l/100 km) 4,8 – 6,0; Emisije CO2 (kombinirana poraba) (g/km) 128 – 157

MERE: Dolžina/širina/višina mm: 4.447/1841/1624; Medosna razdalja 2675 mm;; 18″ ALU platišča ‘Detroit’ Gris Storm briliant + komplet za popravilo predrte pnevmatike; Prtljažni prostor (l): 520/1482; Pnevmatike(serijsko):  225/55 R18 V.