Fabia aktualne, četrte generacije je že na prvi pogled večja kot prej. S 4,11 m dolžine je za 11 centimetrov daljša od predhodnice. Prvič namreč temelji na platformi MQB-A0 skupine Volkswagen, enako kot Polo, Audi A1 Sportback in Seat Ibiza, kar ji omogoča največji notranji prostor in posledično izboljšano udobje ter varnost novih pomožnih sistemov. Prepoznavna oglata oblika z novimi linijami deluje na videz bolj graciozno in v celoti bolj individualno, zlasti z novim izrazito oblikovanim zadkom. Polni led žarometi s funkcijo stranske in vogalne osvetlitve in nova kristalna zasnova zadnjih prav tako polnih luči z LED diodami za vzvratno vožnjo in meglenkami. Sprednji del je izrazitejši, z veliko klasično hišno masko, ki prekriva odbijač in nov design blatnikov. Tako ustvarja vtis, da je večja kot sicer.

Fabia vztraja na klasičnih vrednotah znamke. Z novo generacijo skuša ohraniti optimalno razmerje ceno in kakovostjo. Začetna cena različice 1.0 TSI Style DSG 81 kW/110 KM je po ceniku 19.412, enaka Polo 21 846. Fabia ohranja tudi visoko funkcionalnost in številne ‘simply clever’ rešitve. Tu gre za uporabno prilagodljive rešitve zlasti v prtljažnem prostoru. Potniki pa ne bodo prikrajšani za dežnik in strgalo za sneg, ki sta jim vedno pri roki. Prtljažnik, ki je bil že prej med največjimi, če ne celo največji v segmentu, se je zdaj povečal še za 50 litrov na 380 litrov, skupno s podiranjem zadnjih sedežev do 1190 litrov, kar sodi v vrh in celo preko tega razreda. Zunanji videz različice Style zaključujejo poleg kovinske barve, zatemnjena stekla in vpadljiva 17-palčna črna platišča novega dizajna. Vse omenjeno je potrebno doplačati.

Notranjost ustvarja moderen, prostoren videz z novim designom armaturne plošče s prostostoječim osrednjim zaslonom in opcijskim aktivnim informacijskim zaslonom. V ospredju sta infotainment in povezljivost s spletnimi storitvami Škoda Connect s spletnimi navigacijskimi in informacijskimi storitvami, kakovostnim radiem Bolero, 8-palčnim zaslonom in Bluetooth napravo za prostoročno telefoniranje ter vrhunski sistem Amundsen Plus z doplačilom. Slednji ima 9,2-palčni zaslon in spletno podprto navigacijsko funkcijo, pri kateri je zemljevide mogoče posodabljati prek spleta. Poleg serijskega upravljanja z gestami omogoča tudi spletno podprto glasovno upravljanje s pomočjo digitalne glasovne asistentke Laure, ki razume 15 jezikov. Kakovostna športna sedeža opcijskega paketa Dynamic spremlja tudi športni multifunkcijaki volan, športna pedala in ambientalna osvetlitev.

Vozniški položaj na kakovostnem in precej čvrstem sedežu je udoben. Prijetna je tudi zadnja klop, čeprav nekoliko ugreznjena in udobna za štiri, kar v večini primerov tudi drugod ne preseneča več. Mogoče bo koga, glede na ceno blizu 20.000 evrov in z dodatno opremo še več, zmotila cenena plastika vrat. Izbira motorjev je omejena na bencinski enolitrski trivaljnik s štirimi stopnjami moči. Preizkusili smo najmočnejšo različico Fabie s turbinskim polnilnikom z variabilno geometrijo, ki jamči takojšen odziv praktično v vseh režimih delovanja, podobno kot Polo in 110 KM. Tudi Fabia ima v tem primeru 7-stopenjski menjalnik DSG, ki svojo pravo vrednost za voznika pokaže predvsem v mestnem prometu. Sicer pa menjalnik vklaplja sedem prestav gladko in komaj zaznavno, čeprav v izbirnih načinih vožnje Eco in Normal ne ravno zelo hitro. Veliko bolje v načinu Sport, s hitrejšimi prehodi in motorjem v visokih vrtljajih, kjer dokazuje zelo konkretno živahnost. (T+F: BL)

Uradni pospešek od 0-100 km/h v 9,6 s ustvarja boljši občutek v vožnji, kot na papirju. Najvišja hitrost je 205 km/h. Povprečje porabe po večinoma prometnih primestnih cestah in avtocesti je s 6,7 l/100 km več kot ugodno. Fabia je enostavno vodljiva, volan je lahek in natančen, motor deluje tekoče. Nekaj sunkov je zaznati le ob ponovnem zagonu kot posledica funkcije Stop & Start Vzmetenje je naravnano na optimalen kompromis med udobjem in okretnostjo. Voznik lahko poleg ostalih pomočnikov, računa parkirne senzorje spredaj in zadaj, če jih doplača in ravno tako na aktivni tempomat ACC do 210 km/h.

MOTOR: Število valjev/prostornina (cm³) 3/999;Največja moč/št. vrtljajev (kW/min-1):81/5500; Največji navor/št. vrtljajev (Nm/min-1) 200/2000–3000; Uredba o onesnaževanju zraka EU6AP; ZMOGLJIVOSTNajvečja hitrost (km/h) 205 km/h; Pospešek 0–100 km/h (s) 9,6 s; Poraba goriva po WLTP (l/100 km) 4,98–5,58; Emisije CO2 po WLTP* (g/km) srednja 113,22–125,66; PRENOS MOČI: 7-stopenjski avtomatski DSG; Skupna masa (kg) 1583–1709; Dolžina/širina (mm) 4108/1780; Višina (mm) 1459; Medosna razdalja (mm) 2564; Prtljažnik prostornina v litrih: 380/1190;