Oblikovno in vsebinsko še vedno enaka, spremenjen je le značaj. Bo 1,4-litrski bencinski motor nove generacije dovolj za živahnejši, bolj »vroč« karakter, je vprašanje, ki se samo po sebi vsiljuje, tudi ob pogledu na izzivalno dvo-barvno karoserijo s črno streho, zatemnjena zadnja stekla, masko motorja, kljuke in ogledala v barvi karoserije ter športna platišča. Odgovor je : Boosterjet.

 

IMG_0554

 

Suzuki želi ujeti korak z neposredno konkurenco in prepričati nov krog kupcev tudi na drugačen način. Ob dosedanjem bencinskem 1,6-litrskem VVT z večtočkovnim vbrizgom motorja, ki pri 6.000 vrtljajih razvije  88 kW/120 KM je zdaj na voljo po prostornini sicer manjši 1,4 litrski z neposrednim vbrizgom, ki pri 5.500 vrtljajih doseže občutno več. Sodobnejši motor Euro6, nove čistejše in po porabi varčnejše generacije z izpusti (122 g/km) in uradno v mešanem ciklu 5,2 l/100 km je rezultat popolnoma nove zasnove motorjev, s katero želi Suzuki z živahno spodbudo turbinskega polnilnika občutno povečati dinamiko motorja ob manjših posledicah za okolje. Imenuje se Boosterjet. Razvije 103 kW/140 KM in najvišji navor 220 Nm v »dizelskem« režimu od 1.500 do 4.000 vrtljajev. Pozna se tudi na pospešku 9,5 s od 0 do 100 km/h in končni hitrosti 200 km/h.

 

IMG_0546

 

Čeprav motorju »leži« srednji režim vrtenja se niti najmanj ne upira zahtevi voznikove noge po višjih vrtljajih in se odzove odločno in prepričljivo. Pri tem Vitaro ne ovira ne zasnova športnega terenca z zasnovo 4×4 in niti masa vozila, ki ostaja pri zmernih 1.285 kg. Tudi glasu ne povzdigne preveč in pospešuje s prijetno, vabljivo progresivnostjo in elastičnostjo nad čimer je zadolžen učinkoviti 6-stopenjski samodejni menjalnik. Vozniku je všeč relativno visok položaj za volanom in odzivnost limuzine, z enostavnim upravljanjem. Tudi v ovinkih se ne nagiba preveč. Deluje stabilno in zanesljivo, z živahno spodbudo moči v vsakem trenutku. Dodatno varnost jamči med ostalim sistem za radarsko vodeno samodejno zaviranje (RBS) in opozorilne luči v primeru zaviranja v sili.

 

IMG_0540

 

Kljub terenskemu videzu lahko voznik tudi to sinje-črno Vitaro športno-cestnega videza in športnimi platišči 225/55 R17 zapelje z asfalta na bolj zahtevno, terensko podlago. To mu omogoča tehnologija ALL GRIP 4WD in izbira različnih načinov vožnje,  ki najbolj ustrezajo vozni podlagi in voznim razmeram ter nudijo učinkovito odzivnost in kontrolo tako na cesti kot na neurejenih poteh : Auto, Sport, Snow in Lock, slednji z zaporo za najzahtevnejše podlage.

 

Vitara 1,4 S Boosterjet 24

 

Z dolžino 4,17 m in širino 1,77 m širine in 1,60 višine ter zmernega prtljažnika z dvojnim dnom, nudi potovalno udobje za štiri. Sorazmerno prostorna notranjost je zasnovana tradicionalno, v tem primeru s trikrakim športnim v usnje oblečenim volanom, audio zaslonom na dotik s povezavo za pametni telefon, kamero za vzvratno vožnjo, tempomatom, samodejno klimatsko napravo, če omenim samo najpomembnejše. S ceno 22.100 evrov, ki ni pretirana, ponuja skoraj, če ne vse, kar je moč dobiti pri Suzukiju za to živahno različico Vitare, ki ji razen za najmanj 2 l povprečne porabe goriva več od obljubljene, ne gre očitati prav veliko.