Naslednik enoprostorskega C3 Picasso, izzivalen, živahen po videzu in barvnih kombinacijah in vzorcih, kot plastičnih dodatkih, stavi na mladostni videz in prostornost. Robusten prednji del visokega pokrova motornega prostora, s tankimi dnevnimi LED lučmi povezanimi z logotipom smrečic in žarometi nameščenimi spodaj v odbijačih, izraža svojevrsten slog kompaktnega križanca, povsem drugačnega od ostalih v tem razredu. Po štirih letih ohranja še dobršen del svežine koncepta »dvignjenega« na osnovi modela C3. Ne skriva, da ima nekaj terenskih ambicij, kar izdajajo obrobe kolotekov iz črne plastike, podaljški blatnikov v predelu blatniških košev in zaščitah spodnjih delov karoserije. Štirikolesnega pogona sicer ni, niti ni predviden, zato pa vožnjo po lažjih terenih in grobem makadamu poleg privzdignjenega podvozja in velikih koles, omogoča za doplačilo sistem za izboljšano vlečno moč Grip Control s pomočjo pri speljevanja v klanec in nadziranega spusta.
Aircross omogoča različne individualne možnosti izbire. Zadnja vogalna stekla so izdelana iz polikarbonatov z barvnim filmom na sredini, kar ustvarja živahen grafičen kontrast v predelu zadnjega stebrička. V našem primeru v slogu barvnega paketa Orange, ki za doplačilo v oranžni barvi ponuja grafiko zadnjega stekla in strešnih nosilcev, kot tudi določenih elementov v notranjosti. Za doplačilo so tudi lahka 17-palčna platišča(250,00). Dodatno plačljiva je tudi peščeno siva barva Sable(360,00)
Živahnost izraža tudi dizajn notranjosti, nekonvencionalen, igriv, značilen za Citroen, predvsem volana in armaturne plošče. Plastični materiali diskretne kakovosti niso na ravni najboljših tekmecev. Osrednji 7-palčni zaslon omogoča intuitivno upravljanje na dotik, celo klimatsko naprave. Na zadnjih sedežih je dovolj prostora nad glavo in okrog kolen, z nastavljivim vzdolžnim pomikom zadnje klopi in ločenih naslonov. Ob tem tudi preklop prednjega naslona v mizico, ki hkrati omogoča dolžino 2,40 m za nakladanje daljših predmetov. Z dolžino 4,15 m si lahko privošči tudi prostoren in prilagodljiv 410-litrski prtljažnik z dvojnim dnom, ki se ga lahko poveča na 1289 litrov. Spodnji rob prtljažnika ni previsok za dokaj udobno nakladanje. Na dobro počutje v notranjosti vpliva tudi dodatna osvetlitev panoramskega strešnega okna velikih dimenzij.
Usnjen volanski obroč, prijetno, mladostno okolje in višji položaj voznika se najbolj priležejo v rokah mlajšega družinskega očeta, z lahkim a natančnim volanom v rokah in mehkem vzmetenju, ki z lahkoto požira tudi ne ravno gladek asfalt in jamči dober pregled v mestnem prometu. Zvočna izolacija notranjosti je učinkovita. Voznika prepriča tudi 1,2-litrski bencinski turbo motor PureTech 110 KM, ki se odziva z dobrim pospeškom 10,6 s od 0 do 100 km/h. Ubogljivo mu sledi 6-stopenjski ročni menjalnik. Da gre za trivaljnik pove samo zvok motorja. Potovalne hitrosti so lahko visoke, z najvišjo 183 km/h. Voznik lahko v mestu računa poleg serijskih zadnjih senzorjev še na vzvratno kamero in parkirne senzorje spredaj, ki so v skupnem paketu s sistemom Grip Control za doplačilo 710 evrov.
Vozniku je v pomoč pri vožnji, kar bogat nabor pomožnih sistemov in funkcij. Omeniti velja predvsem sistem za samodejno zaviranje v sili (Active Safety Brake), opozorilnik na nevarnost trčenja, samodejne brisalce s senzorjem za dež, , samodejni preklop dolgih luči, prepoznavanje prometnih znakov omejitev s priporočili dovoljene hitrosti in ne nazadnje vsakodnevno uporabne tehnologije, kot sta na primer Park Assist ali CITROËN Connect Nav. Čeprav C3 Aircross po naravi narekuje sproščeno vožnjo, se bo voznik s povprečjem porabe težko približal tovarniškim meritvam. Brez pretiravanja bo bliže sedmim litrom in še kaj čez, kar je še vedno razlog za zadovoljstvo, saj na porabo do določene mere vpliva tudi sam. Spodobna je tudi končna cena 18.049 evrov, ki vključuje marsikaj omenjenega, ki je sicer za doplačilo. (T+F BL)
TEHNIČNI PODATKI: C3 AIRCROSS SHINE 1,2L PURETECH 110 S&S – Gibna prostornina (cm3); 1199 -Nazivna moč1 (kW [KM] pri 1/min) 81 (110) / 5 500 – Navor 205/1 500 – Pospešek z 0 na 100 km/h (s) 10,2 – Največja hitrost, pogojena s konstrukcijo (km/h) 185 – Poraba goriva (l/100 km) v naselju 5,7/5,9, zunaj naselja 4,5 /4,6, kombinirana 5,5/ 5,6; Testno povprečje(l) 6,3; Kombinirani izpusti CO2 4 (g/km) 112 / 115, EURO 6d ISC-FCM; Mere (mm): dolžina, višina 415/176/165 – medosna razdalja 2600; Prtljažnik(l): 410-520/1289.