Citroën C4 , kljub tekočim in elegantnim linijam ni več klasična petvratna limuzina. Za novo generacijo je pomembna tudi višina na pol poti med limuzino in SUV-jem in ambicije križanca, kar ne skriva. Individualen dizajn s padajočo linijo strehe, ki se zaključi v kratkem, aerodinamičnem zadku, dopolnjujejo kolesa velikega, 18-palčnega premera, privzdignjeno podvozje z odmikom od tal 15,6 cm in dodatne zaščite spodnjega dela in kolotekov. Z estetskega vidika vsekakor izstopa moderen in tehnološko dovršen prednji del z dvonivojskimi v celoti LED žarometi in poudarjenim logotipom puščice, kot nov dizajn zadnjih luči, ki jih medsebojno povezuje svetleče črna okrasna letev. Zadnji spojler preko spodnje polovice položnega zadnjega stekla vrat, kot novost te generacije, je bolj estetska kot praktična rešitev, saj dodatno omejuje vidljivost nazaj. Zadnja vrata odprejo pogled na za ta razred prostoren in več kot diskretno obdelan prtljažnik. Ponuja od osnovnih 380 do 1250 litrov prostora namenjenega prtljagi. Potnikom je namenjeno kar veliko odlagalnih mest.

 

Citroen se je že po tradiciji osredotočil na udobje. Prostora je za štiri odrasle. Voznik, tako kot ostali sedijo relativno visoko. Zaradi višjega odmika od tal je dostop do prednjih sedežev enostavnejši. Kdor bo sedel zadaj pa bo moral ob vstopu kar konkretno skloniti glavo. v notranjosti se sedi zelo dobro, prostora je dovolj tudi zadaj, tako pred nogami, kot nad glavo. Udobju je namenjeno vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, ki dobro požira vse cestne razpoke in poškodbe  in sedeži Advanced Comfort z diferenciranim oblazinjenjem in številnimi natančnimi nastavitvami, kar zagotavlja precejšnje udobje. Penasta guma visoke gostote v notranjosti sedežev preprečuje ugrezanje po dolgih urah vožnje in ohranja udobno telesno držo, z nastavljivo ledveno oporo in mehanizmom z natančno nastavitvijo višine prednjih sedežev.

Voznik lahko natančno nadzoruje delovanje svojega vozila preko raznih intuitivnih vmesnikov, ki mu omogočajo enostavno prebiranje informacij in uporabo. 10-palčni zaslon na dotik visoke ločljivosti z glasovnim upravljanjem omogoča dostop do povezljivega navigacijskega sistema 3D najnovejše generacije Citroën Connect Nav. S povezljivimi storitvami, kot je TomTom Traffic, sproti posreduje informacije o prometnih razmerah, prikazuje nevarne odseke in obvešča o lokaciji in cenah bencinskih servisov in parkirišč. Posreduje pa tudi informacije o vremenski napovedi in poišče lokalne interesne točke. Sodobno zasnovana armaturna plošča ima tri zaslone. Multimedijski sistem z navigacijo, povezavo z internetom in štirimi vtičnicami Usb se upravlja preko osrednjega zaslona, ki ne omogoča v celoti 10-palčnega prikaza, ker so ob straneh podatki za temperaturo  sicer učinkovite dvopodročne klimatske naprave z natančnim nastavljanjem.

Znani 1,2-litrski bencinski trivaljnik z močjo 96 kW/130 KM se dobro znajde tudi  v novem C4. Najvišji navor 230 Nm doseže še pred 200 vrtljaji. Ročni 6-stopenjski menjalnik v navezi z motorjem jamči živahnost in homogeno delovanje. Zgleden pospešek 8,9 s od 0 do 100 km/h pove dovolj. Motor deluje tiho, tresljaji trivaljnega motorja so komaj zaznavni. Poraba v našem testnem povprečju malenkost pod 7 l/100 km je dokaj skromna. Nagibanje v ovinkih je predvidljivo, toda pri preveliki hitrosti ali v nepredvideni situaciji odločno poseže elektronski nadzor in samodejno upočasni vožnjo. Med samoumevnimi in pričakovanimi varnostnimi funkcijami lahko voznik računa še na active safety brake, opozorilnik pred nevarnostjo trčenja, nadzor mrtvega kota, aktivni sistem nenamerne menjave voznega pasu, prilagodljiv tempomat, , razširjen sistem prepoznavanja prometnih znakov. Skratka križanec nove generacije z močno osebnostjo prostoren, udoben in dobro zvočno izoliran. Toda živahen bencinski motor 1,2 prenaša nekaj sicer komaj opaznih vibracij v potniški prostoru.

TEHNIČNI PODATKI: C4 Shine 1.2L PureTech130 S&S BVM6

Bencinski motor: Prostornina (cm3) 1.199; Število valjev/3 v vrsti; Največja moč (v kW CEE/KM CEE pri vrt/min) 96/130 (5.500); Največji navor (Nm CEE pri vrt/min) 230/1750; Stop & Start Da; Največja dovoljena masa (kg) 1247; Menjalnik 6-stopenjski ročni; Pogon: 2WD prednji; Najvišja hitrost: 200 km/h; Pospešek 0-100 km/h: 8,9 s; Kombinirana poraba (l/100 km) 6,7(testno povprečje; Emisije CO2 (kombinirana poraba) (g/km) 117.

MERE: Dolžina/širina/višina mm: 4360/1830/1530; Medosna razdalja 2675 mm;; 18″ ALU platišča ; Prtljažni prostor (l): 380/1250; Pnevmatike(serijsko):  195/60 R18. Začetna cena 22.900 EUR