Ford Ecosport je najmanjši crossover te znamke. Izdelujejo ga v romunski Craiovi. Od začetka letošnjega leta je tudi konkretno prenovljen, z izrazitejšim videzom prednjega dela, z novo, večjo in predvsem višjo masko v višini pokrova motorja ter novimi LED žarometi. Skupaj z visoko bočno linijo, novimi lahkimi platišči drznejšega dizajna in vzdolžnimi strešnimi nosilci v srebrni barvi ima zdaj nedvomno videz pravega športnega terenca, če se je komu pri prejšnji generaciji letnika 2013 porajal kakšen dvom. Poleg resnejšega videza govori tokrat v njegov prid tudi tehnična vsebina s stalnim štirikolesnim pogonom in zmogljivim 1,5-litrskim dizelskim motorjem 92 kW/125 KM, ki ga glede na prostornino ne gre podcenjevati.

Odziva se suvereno, s pospeškom 10,9 s z mesta do 100 km/h, z večino navora že pod 2 tisoč vrtljaji. Že po videzu kratek in visok, z dolžino niti ne 4,10 m, pomeni okretnost in preglednost v mestnem prometu. Voznik sedi dokaj visoko, povišan položaj sedenja omogoča lažji vstop in sestop iz vozila in vidi praktično čez strehe avtomobilov okoli sebe. Tudi za oglatim zadkom ni zanj veliko skrivnosti, sicer pa so mu v pomoč glasna tipala in slika kamere na osrednjem 6,5-palčnem zaslonu na dotik v obliki tablice.

Ta je namenjen predvsem multimedijskim vsebinam sistema Ford Sync in  vključuje še digitalni radijski aparat Avdio sistem Ford +DAB, pretakanje glasbe iz združljive naprave na avdio sistem vozila, funkciji za klic v sili in navigaciji. Armaturna plošča je oblikovana v slogu Fieste, s kakovostnimi materiali in zlasti s končno izdelavo. Notranjost je s številnimi odlagališči praktično zasnovana, z več kot 20 predali in z domiselnim, skritim predalom pod sovoznikovim sedežem za vrednejše stvari, ki jih bo redko kateri nepovabljeni iskal tam.

Počutje je dobro, spredaj je prostora dovolj, zadaj pa prej za otroke, kot dva odrasla, če nimata namena prisiliti voznika, da pomakne sedež bolj naprej v njemu dokaj nenaraven položaj. Pogled na skromne zunanje mere EcoSporta od zunaj, je povsem drugačen kot iz njega. Notranjost iz voznikove perspektive ustvarja vtis, da sediš v večjem vozilu, s katerim greš lahko še kam dlje. Najvišja hitrost napoveduje teoretično preko 180 km/h, v kar ne gre dvomiti. Prtljažnik z osnovnimi 334 litri. lahko po potrebi z asimetričnim podiranjem zadnjih sedežev povečamo na 1.238 litrov, kar sploh ni malo. Toda prtljažna vrata je treba najprej odpreti. In tu nastane zadrega, kdor bo iskal gumb za odpiranje na spodnjem robu.

Vrata se namreč odpirajo na levo stran, kot pri omari, kar ni ravno najbolj priročno, še posebno v primeru, ko je vozilo parkirano zadaj. Lahko pa ga zapeljemo tudi s ceste na neravno podlago in če ne bomo pretiravali in vozili čez globlje luknje ali vodo z EcoSportom ne bo težav. Odmik od tal z je 19 cm relativno visok in ne bomo nasedli. Torej, vsestranski in kogar ne bo prepričal na prvi, ga bo zagotovo drugi vtis, v cenovnem razponu od 19.360 do 23.010 evrov brez dodatne opreme.