Kona, predstavljena leta 2017, se je uveljavila kot eden najuspešnejših modelov korejske znamke, predvsem na račun dinamične oblike in vabljivega razmerja med   ceno in notranjo opremo vozila. Osvežitev v pravem trenutku, nekje na polovici življenjskega cikla, še dodatno poudarja njene značilnosti, zlasti vitko in všečno obliko ter novo vozniško izkušnjo v prav tako v novi blagi hibridni, bencinski različici, z novo širšo masko in logotipom v višini tanjših dnevnih LED luči. Toda z dodatnim paketom opreme N-Line, sposojenim v veliki meri pri športni različici N, se bo marsikdo strinjal, da je Kona v tem kontekstu še privlačnejša. Ne samo na oko temveč tudi za žep, kar je danes ob vsesplošnem dvigu cen novih avtomobilov, še pomembnejše. Sposojeni športni paket te po ´duši´ ne ravno izrazito športne različice zahteva ob ceni 19.890 eur te motorne različice še dodatnih 1.600 eur za paket N-Line. Komur ni povsem vseeno, odločitev ne bo težka.

Prepriča že zunanji videz, ki ga poudarjajo športna aluminijasta platišča novega dizajna s pnevmatikami Continental 235/45 R18, športna prednji in zadnji odbijač s črnimi dodatki in srebrno letvico, že v osnovi osvežena N-Line kaskadna, kot so jo označili, športna maska v črno lakirani barvi in N-Line oznako, bočne obloge v barvi karoserije, pogled na dvojno izpušno cev in N-Line oznake na blatnikih. Zunanji estetski videz dopolnjuje eden od novih barvnih odtenkov karoserije – bela v kombinaciji s črno streho. Z očmi kupca, ki se je odločil za ta cenovni razred, bi bil že skoraj prepričan.

Ob zadnji osvežitvi, notranjost Kone ni doživela vidnih oblikovnih sprememb, z digitalno 10,3-palčno instrumentno instrumentno ploščo in 8-palčnim osrednjim zaslonom naprednejšega multimedijskega sistema, povezljivega tudi z izbiro protokola Apple CarPlay ali Android Avto. Pozitiven estetski vtis brez dvoma ustvarjajo posebni dodatki, kot denimo športni N-Line sedeži z oznako N in rdečimi šivi, ki vozniku nudijo dobro oporo, tudi, če si zamisli kaj bolj zahtevnega. Vozniku pa je na voljo tudi električno nastavljiva ledvena opora. Navdih za kaj bolj drznega sproži tudi športni volanski obroč oblečen v perforirano usnje z rdečimi šivi in dodatki v grafitno sivi barvi, ter oznako N ali ob prestavni ročici 6-stopenjskega ročnega menjalnika oblečeni v perforirano usnje z rdečimi šivi in oznako N. Osebno bi izbral raje 7-stopenjski robotiziran menjalnik in nekje izbrskal še dodatnih 400 evrov. Športno vzdušje ustvarjajo še rdeče obrobe in dodatki na prezračevalnih režah in seveda v tem duhu tudi aluminijasta pedala.

 

Pod prednjim pokrovom, seveda, ni najmočnejšega motorja različice N z 197 KM, pač pa enolitrski bencinski z blago hibridno podporo moči 88,3 kW/120 KM, ki ga glede živahnosti ne gre podcenjevati. Zvok motorja je sicer ´tanjši´ in v višjih vrtljajih dvigne glas, toda ne bo razočaral. Ne glede na to, da potrebuje z mesto do 100 km/h 11,9 s, kot pove uradni podatek in še manj z vidika končne hitrosti, saj doseže 180 km/h. Menjalnik je dokaj hiter in natančen. Kona je enostavno vodljiva in nezahtevna. Vzmetenje dobro požira tudi kakšne večje razpoke z asfalta in omogoča zanesljivo lego in stabilnost v tudi hitrih ovinkih. Voznik bo v vožnji vsaj malo začutil vzdušje športnega okolja in položaja za volanom. Vse različice vključujejo samodejno zaviranje, aktivno tudi za pešce in kolesarje, kot sistem za vzdrževanje voznega pasu Povprečje porabe z ne ravno enakim deležem mestne vožnje, hitrih cest izven mesta in avtoceste je s 6,7 l/100 km večinoma ugodno nizek.

In če potegnemo črto – kakovosten notranji prostor, z estetskega vidika skladen z zunanjostjo, LED žarometi, digitalna instrumentna plošča in pomožni sistemi z vzdrževanjem voznega pasu. Koni mesto leži in enako ovinki, kjer se ta športni križanec dobro znajde. Manj všeč pa so zadnje luči, ki so nameščene na skrajnih robovih in v nevarnosti ob vsakem dotiku na parkiriščih. Kakovost materialov instrumentne plošče in oblog vrat ni ravno najbolj prijetna na otip, kar glede na razred avtomobila Koni ne gre zamerit. Kakšno pripombo bi bila deležna tudi glasnost motorja. Najbolj občutljive bo zmotila glasnost trivaljnika pri pospeševanju in kakšen aerodinamični piš vetra.

TEHNIČNI PODATKI: Motor z notranjim izgorevanjem:

Prostornina (ccm) 998; Maksimalna moč 88,3 kW (120KM) pri 6.000 vrt/min; Maksimalen navor 172 Nm pri 1.500 – 4.000 vrt/min; Maksimalna hitrost (km/h) 180; Pospešek 0-100 km/h (s) 11,9; Poraba goriva (l/100km) kombinirano 5,461 – 6,127; Testno povprečje (l/100 km) 6,7; Emisije CO2 (g/km) 124 – 139; Prostornina prtljažnega prostora (l) 374 – 1.156; Medosna razdalja (mm) 2.600; Dolžina (mm) 4.205 – 4.215; Širina (mm) 1.800; Višina (mm) 1.550 – 1.570; Najmanjši obračalni krog (m) 5,3; Oddaljenost od tal (mm) 170; Masa (kg): masa vozila pripravljenega na vožnjo 1.340 – 1.462