Udobje na najvišji ravni in popolna oprema, so najpomembnejši argumenti korejskega športnega terenca, ki predstavlja vrh ponudbe znamke Hyundai. Santa Fe se več kot očitno spogleduje z najbližjimi nemškimi tekmeci premijskega razreda. Prenovljen v letu 2016, z osveženim dizajnom v duhu hišnega oblikovalskega procesa »tekoče skulpture« (Fluidic Skulpture) se je ob izteku leta predstavil na našem testu v popolni podobi. To pomeni 2,2-litrski turbodizel CRDi 147 kW/200 KM, štirikolesni pogon, 6-stopenjski samodejni menjalnik in najvišja stopnja opreme Impression.

 

IMG_0767

 

Osnovnih 46.680 se ob dodatni izbiri sistema za samodejno zasenčenje žarometov in praktičnega varnostnega paketa Safety, s sistemom za preprečevanje naleta, sistemom samodejnega uravnavanja razdalje z aktivnim radarskim tempomatom, omejevalnika hitrosti z upravljanjem ob volanu, opozorila ohranjanja voznega pasu, sistema za nadzor mrtvih kotov in sistema 360-stopinjskih kamer All Around View Monitor, Santa Fe nevarno približa zgornji meji 50 tisoč evrov, podobno kot v testnem primerku. To pa ni več »kar tako«.

 

Santa Fe 08

 

Santa Fe smo zapeljali v prve rekordno hladne dni januarja, s temperaturami pod lediščem in s primorsko burjo, ki ustvarja še hladnejši občutek. Sveže linije »tekoče skulpture« so po pranju v avtopralnici Santa Fe spremenile v »ledeno skulpturo«. Toda samo navidezno. Ko bo voznik sedel na svoj električno nastavljiv sedež in si v eni od osmih možnosti poiskal svoj položaj, bo nastavil gretje sedežev, ki je trostopenjsko in v roke prav tako prijel ogrevan volan. Na voljo ima tudi prezračevanje prednjih sedežev. Pogled skozi greta zunanja ogledala je čist, ne glede na ledene sveče na odbijačih in še kje drugje. Na osrednjem 8-palčnem zaslonu z integriranim navigacijskim sistemom, digitalnim sprejemom radijskih signalom in vrhunskim ozvočenjem Infinity je seveda tudi dvopodročna samodejna klimatska naprava.

 

Santa Fe 26

 

Zagon na gumb, kot del pametnega ključa in oglasi se motor, 2,2-litrski CRDi z zalogo 200 KM, tih in odločen, z visoko stopnjo zvočne izolacije ter skoraj brez vibracij, doseže najvišjo vrednost navora 400 Nm že pri 1750 vrtljajih. Homologiran po normativih Euro6 lahko doseže najvišjo hitrost 203 km/h in z mesta do 100 km/h se odzove v 9,6 s. Učinkoviti samodejni 6-stopenjski menjalnik prilagaja moč preko stalnega štirikolesnega pogona s funkcijo Torque on Demand, navor po potrebi, ki lahko ob normalnem pogonu spredaj v trenutku razporedi navor do 50% med obe osi. Za zahtevnejše podlage je še funkcija Lock, ki razporedi navor na posamezno kolo v »stiski« in tako izboljša oprijem.

 

IMG_0778

 

 

Čeprav bo voznik na terenu težko zašel v težave, se izkaže, da je Santa Fe še najbolj suveren na asfaltu, na avtocesti, z visoko stopnjo zanesljivosti in potovalnega udobja. Stabilen tudi v ovinkih, z minimalnim nagibanjem, kjer voznik lahko izbere enega od treh načinov vožnje “eco”, “normal” in “sport” sistema Drive Select, ki posameznemu načinu prilagaja, krmilni mehanizem, motor, menjalnik in ESP. Preseneča relativno visoka poraba, na avtocesti v povprečju 8,3 l/100 km pri 130 km/h, v mestu pa 10 l/100 km. Dober pregled na skoraj vse strani ima samo eno šibko točko, vzvratno, kjer priskočijo na pomoč kamere in tipala, da voznik parkira do centimetra natančno.

 

IMG_0797

 

Santa Fe zgleda v celoti večji, daljši od 4,70 m in s širino 1,88 m ter višino 1,67 m omogoča največje udobje štirim odraslim, na kakovostnih usnjenih sedežih, ob omenjeni opremi in električni pomični panoramski strehi s prav tako električnim senčnikom za zatemnitev, če koga moti premočna svetloba. Električna prtljažna vrata odprejo od 534 do 1600 litrov prostora namenjenega prtljagi, kar je za štiri razumne odrasle povsem dovolj. In razum odigra bolj ali manj strogo vlogo tudi pri končni ceni, ki ni ravno dostopna vsem. Predvsem pri odločanju glede dodatne opreme in paketov, saj je Santa Fe dostopen že za 37.970 evrov, vendar bi bil v hladnem januarju manj topel, varen in zabaven kot pri 50 tisoč.