Peugeot 308 SW z novim, všečno agresivno oblikovanim zadkom športnega karavana ustvarja videz samostojnega modela, čeprav je praktično do zadnjih vrat enak osnovnemu petvratnemu 308. Smernice segmenta C, ki se skladno s prihodom novih modelov prilagajajo tako po slogu in vsebini kot tudi dimenzijah, oblikovno in vsebinsko upošteva tudi 308 SW. Z dolžino 4,64 m (4,36 m P308), enako medosno razdaljo 2,73 m) in širino 1,83 je predvsem pridobila prostornina prtljažnika osnovnih 608 litrov do 1.634 l ob podrtih zadnjih sedežih PEUGEOT 308 je zasnovan na nadgrajeni večenergijski konstrukcijski osnovi EMP2 (Efficient Modular Platform), ki je namenjena celotni paleti elektrificiranih izvedenk vključno izvedenki s 100-odstotno električnim pogonom.
Nova zgradba EMP2 ne jamči samo večje bivalno udobje temveč tudi tehnološko napredne sisteme za pomoč pri vožnji zadnje generacije, ki vozniku vsekakor pomagajo k bolj varni in sproščeni vožnji. Peugeot vedno bolj stavi na svoj, značilen koncept voznikovega delovnega mesta imenovan PEUGEOT i-Cockpit, z majhnim in nizko vgrajenim volanom, ki v veliki večini primerov zakriva instrumentno ploščo. Marsikoga to še vedno moti ali bi raje videl bolj klasično zasnovo, a se tudi tu z malo truda najde pravi položaj in sprejme netipični mali volan precej blizu voznika, pod digitalno instrumentno ploščo v višini oči.
Peugeotova konceptualna drugačnost od ostalih je sčasoma, kot bi si upal trditi, za marsikoga postala sprejemljivejša ali nemoteča. Peugeot pač želi biti drugačen in inovativen na svoj način. Tudi osebno in nisem edini, se vse bolj nagibam k tej interpretaciji, kar sem omenil že ob preizkusu petvratne različice. Notranjost je ergonomsko zasnovana, vozniku intuitivna in povezljiva, z 10-palčnim, digitalnim sredinskim zaslonom na dotik, ki ponuja kup informacij in razvedrila, kar je v večji meri namenjeno tudi ostalim, odvisno od njegovih interesov in želja. Nivo opreme GT pa ima tridimenzionalno instrumentno ploščo. Digitalna instrumentna plošča ima možnost prilagajanja po meri z več načini prikazov, od povezljive navigacije TomTom, avtoradio, sistemi za pomoč pri vožnji, pretok energije, zrcaljenje slike, hkrati pa sta lahko v sistem priključena dva telefona prek povezave Bluetooth.
Volan z obvolanskimi ročicami združuje vsa potrebna upravljalna stikala: avtoradio, medijski sistem, telefon, sistemi za pomoč pri vožnji. Udobna ergonomsko oblikovana prednja sedeža z ojačano bočno oporo, na katerih se res dobro sedi, sta pridobila oznako AGR(pobuda za zdravje hrbta), s katero je bila nagrajena tako ergonomska oblika kot tudi številne nastavitve. Vse to in še več od omenjenega v serijski opremi ustvari v vozniku dober, če ne celo tudi v tej, karavanski izvedbi športen občutek za volanom, kar je tudi namen te različice z oznako GT. Ta na živahen značaj, kljub beli barvi, opozarja 18-palčnimi aluminijastimi platišči, z od zunaj manj, med vožnjo pa bolj opaznimi Full led matričnimi žarometi, odzivnostjo servo volana, pedala za plin in športnim delovanjem samodejnega menjalnika EAT8. Po želji lahko spreminja ambientalno osvetlitev in za večje ugodje v vožnji ponuja še panoramsko stekleno streho za doplačilo.
Živahnost bencinskega 1,2-litrskega trivaljnika s 96 kW oziroma 130 KM je ne glede na nizko prostornino vreden pozornosti. Z dobrim odmerkom navora 230 Nm že pri nizkih 1750 vrtlajev so zmogljivosti več kot živahne. Občutek, da je 9,6 sekunde od 0 do 100 km/h, ki jo navaja Peugeot, dokaj realna vrednost, če ne celo višja. Verjamemo, čeprav nismo mogli preveriti, da tudi najvišja hitrost 210 km/h. Poraba goriva je relativno nizka, lega na cesti dobra in udobje izjemno. Tudi karavan je ne glede to, da je skoraj 30 cm daljši, pri upravljanju dokaj enostaven. Vožnja je natančna in prijetna, s hitrim in postopnim zavijanjem. Ob doplačilu varnostnih sistemov ADAS (razširjeno prepoznavanje prometnih znakov, aktivni tempomat s funkcijo Stop&Go, aktivni sistem za nadzor mrtvega kota pri vzvratni vožnji), s katerimi lahko poleg kamere bolje obvarujemo tudi zadnje luči izpostavljene zunanjim »dotikom« na parkiriščih. Skratka, gre za privlačen, udoben in po prostoru praktičen družinski karavan, tudi cenovno relativno dostopen novega Peugeota 308 GT na cenovni ravni 31.440 evrov, kjer je v tem primeru vključena tudi omenjena dodatna oprema.(T+F/BL)
TEHNIČNI PODATKI: Peugeot 308 SW GT 1,2 Pure Tech EAT8 – PROSTORNINA ( cm3) : 1199; največja moč (kW/KM); število vrtljajev /vrt/min: 96/130, 5.500; največji navor (vrt/min): 230 /1750; menjalnik: 8-stopenjski samodejni; pnevmatike: 225/40/18; poraba goriva: 5,4 – 6,5; emisije CO2 (g/km): 122 – 146; Mere: dolžina/širina/višina (mm): 4,636/1.852/ 1,442; medosna razdalja (m): 2,732; prtljažni prostor (v litrih): 608/1.634; masa (kg): 1476 – 1486. CENA:308 SW GT 1.2 PureTech 130 EAT8