ID.4 je drugi povsem električni križanec iz Wolfsburga, razvit na platformi MEB, ki jo Volkswagen namenja srednje velikim baterijskim modelom. Razen pri najzmogljivejšem GTX z dvema elektromotorjema, na prednji in zadnji osi, za več moči in pogon na vsa kolesa, je pri vseh ostalih različicah ID.4 samo eden, postavljen na zadnjo os in pogon je prav tako zadaj. Podobno kot sorodni Enyaq temelji na bateriji moči 82 kWh oziroma neto 77kWh. Sistemska moč znaša 150 kW/204 KM. Volkswagen stavi predvsem na doseg nad 500 kilometrov, kar je v praksi dokaj relativno. Po uradnih podatkih je realen doseg nekje od 360 do 520 kilometrov. Odvisen je od načina vožnje, hitrosti, uporabe komfortnih/dodatnih porabnikov, zunanje temperature, števila sopotnikov in drugo.

Če se bomo, torej, ob polnilnem stebru ustavili vsakih 480 ali 500 kilometrov, kar je za električni avto zelo dober podatek, bodo postanki na avtocesti krajši. Optimalen doseg zagotavlja za doplačilo tudi toplotna črpalka. Da odpravimo strah pred tem, da ostanemo na cesti brez elektrike, se bomo ustavili predvidoma vsakih 340 kilometrov, kjer bomo lahko izbrali tudi močnejši način polnjenja z enosmernim tokom 125 kW in baterijo napolnili do 80% v manj kot 20 minutah. To je povsem dovolj za kavo, da pretegnemo noge in še kaj.

Seveda, ID.4 z dolžino 4,58 m in predvsem z medosno razdaljo 2,77 ter baterijo nameščeno pod ravnim dnom vozila, jamči velik notranji prostor in dovolj udobja za do pet odraslih, tudi tretjega na zadnji klopi, vključno s prtljažnim prostorom od osnovnih 543 do 1575 litrov. Kljub vsemu ne gre ravno za najbolj zgleden podatek, čeprav je prostornina prtljažnika v sorazmerju z zunanjimi merami. V ospredju je potniški prostor s tehnološko zasnovano notranjostjo, digitalno instrumentno ploščo, gumbi na dotik, s praktičnim projicirnim sistemom s tehnologijo obogatene resničnosti, ki projicira osnovne informacije na vetrobransko steklo v voznikovo neposredno vidno polje. V osrednjem delu je velik 12-palčni zaslon navigacije in multimedijskih vsebin, prikazom okolice s pomočjo kamere Area View, vključno s sistemom Rear View in ohranjanjem smeri Lane assist, vidnem tudi na vetrobranskem steklu. Voznik se lahko zanese na bogato podporo pomožnih sistemov. Prijetno vzdušje pa ustvarja tudi panoramska steklena streha.

 

ID.4 bo prepričal zlasti z udobjem. Ne zmoti ga niti zrak, ki ga zajemajo pokrov motorja, vzvratna zunanja ogledala in 21-plačna platišča s pnevmatikami. Vzmetenje brezhibno opravlja svoje delo. Ne pretirano živahnih 204 KM motorja na zadnji osi omogoča 8,5 s z mesta do 100 km/h in največjo hitrost elektronsko omejeno na 160 km/h. Z ID.4 kljub obilici KM ne bomo iskali užitkov v ovinkih, saj ni zamišljen za to, čeprav nas želi visok navor prepričati v to. 310 Nm je bolj prepričljivih v odzivnosti z vidika progresivnosti in homogenosti. Celo volan se ne odziva tako kot bi voznik želel, ko ga občasno prešine kakšna bolj briljantna zamisel. Do hitrosti 30 km/h je za potnike izredno tih, za okolico pa nekoliko glasnejši, da ga pešci hitreje zaznajo. Skratka, doseg udobje in tehnologij. (T+f:BL)

Motor, menjalnik, elektrika: Vrsta motorja sinhronski motor s permanentnimi magneti (PSM); Največja moč, kW (KM) 150 (204); Največji navor, Nm: 310; Vrsta menjalnika: 1-stopenjski avtomatski menjalnik; Baterija/sistem polnjenja: Tip baterije litij-ionska; Kapaciteta baterije v kWh (neto) 77; Trajanje polnjenja, izmenični tok: 11 kW, 100 % SoC – 07:30/ Trajanje polnjenja, enosmerni tok,125 kW, 80 % SoC – 00:38

Mase, priklopne obremenitve/Masa praznega vozila v kg: 2.124; Dovoljena skupna masa v kg: 2660; vlečne kljuke/dovoljena obremenitev strehe: 1.000/; Vozne zmogljivosti/Največja hitrost, km/h: 160; Pospešek (0–100 km/h), s 8,5; Doseg Po WLPT, km: 479–522

Zunanje mere: Dolžina/dolžina z vlečno kljuko, mm 4.584; Širina/širina vklj. z zunanjima ogledaloma, mm 1.852/2.108; Medosna razdalja, mm: 2.769; MPC: 58.274,80 EUR