Corolla je z dvanajsto generacijo na voljo v treh izvedenkah: hatchback ali petvratna limuzina, karavan ali Touring Sports in limuzina ali Sedan. Vse tri različice z enotnim imenom so nastale na skupni platformi TNGA (Toyota New Global Architecture), prilagojeni različnim okusom, potrebam in zahtevam posameznih trgov. Corolla je zdaj usklajena tudi proporcionalno: z daljšo medosno razdaljo, širšimi koloteki, nizkim težiščem in kratkimi previsi. Limuzinska izvedenka, na zahodnoevropskih trgih manj priljubljena kot na vzhodnih, ima namen z novim oblikovalskim pristopom in elegantnejšim videzom pritegniti na svojo stran kakšnega novega kupca, ki ga želi prepričati tudi s tehnološko vsebino in varnostno opremo sistema Safety Sense, dopolnjenega s funkcijami nočnega zaznavanja pešcev in kolesarjev. Z dolžino 4,63 m in širino 1,78 m ponuja 471 l uporabnega prtljažnega prostora, ne ravno med večjimi v tem razredu.

Popolnoma nov dizajn notranjosti poudarja izvirnost in tehnološki videz predvsem armaturne plošče, mogoče celo preveč, v določenih segmentih oblikovno tako zajetne, da se mimogrede pri vstopanju lahko zadeneš v koleno. Kombinacijo analognih in digitalnih instrumentov pred voznikom dopolnjuje medijsko-navigacijski sistem Toyota Touch 2 z 8-palčnim zaslonom na dotik. V njem so osredotočene vse zabavne in informacijske vsebine in povezljivost s pametnimi telefoni preko vmesnikov Apple CarPlay in Android Auto. Električno nastavljiv voznikov sedež tudi v ledvenem delu omogoča optimalen položaj za volanom. Ogrevani sedeži spredaj in zadaj, dvopodročna klimatska naprava in modra ambientalna osvetlitev ustvarjajo prijetno potovalno ozračje in udobje tudi na zadnji klopi. Od zunaj je prostor zadaj diskretno zastrt z zatemnjenimi stekli.

Nizek in agresiven prednji del, ki se zaključi v elegantnem limuzinskem zadku stavi predvsem na učinkovitost hibridnega sistema na osnovi bencinskega 1,8-litrskega motorja 98 KM in električne enote z 72 KM. 1,8-litrski bencinsko-hibridni pogonski sklop z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom e-CVT razvije sistemsko moč 90 kW/121 KM, pospeši od 0 do 100 km/h v 11 s in lahko po prav tako uradnih podatkih doseže 180 km/h. Na izjemno nizko porabo vpliva zlasti sproščena vožnja ob nizkih hitrostih, zato v mestni vožnji, kjer se večkrat vključi tudi električni motor lahko porabi samo dobre 4 litre goriva. Na ta način vožnje napeljuje voznika prikazovalnik na instrumentni plošči – kaže smer in hitrost energije, ki se preliva med motorji in baterijo.

 

Motor se rad tudi rad živahno zavrti, če voznik vztraja, vendar ga bo od nadaljnjih nepotrebnih poskusov, odvrnil brezstopenjski samodejni menjalnik CVT. Čeprav posodobljen, vpliva na 1,8-litrski motor, da se vrtljaji nesorazmerno povzpnejo v višino in se motor še vedno odzove z »efektom skuterja«, z nerazumljivo in za marsikoga motečo glasnostjo. Še posebno na daljših vzponih avtoceste, kot je denimo črnokalski klanec do Kozine ali od Vrhnike do Unca, če želi voznik obdržati konstantno hitrost. Tudi povprečje porabe se v tem primeru dvigne krepko nad sedem litrov. Zatem pridejo tudi daljše faze pojemka, ki polnijo baterijo elektromotorja. Pri zagonu na semaforju napajalna enota zagotavlja dobro odzivnost.

Vzmetenje učinkovito požira luknje in tlakovanje mestnih ulic in cest. Voznik lahko med vožnjo zaupa različnim varnostnim sistemom, od prilagodljivega radarskega tempomata, sledenja smeri vožnje, opozarjanja pred nenadnim menjavanjem voznega pasu, prepoznavanja prometnih znakov do sistema samodejnega klica v sili in sistema predhodne zaznave in opozorila pred trkom. Skratka, Corolla ima na globalni ravni vsekakor veliko argumentov, da odigra najmanj enako vlogo kot doslej, ne samo kot limuzina./Tekst in foto/BL