Nova Astra želi združiti določeno živahnost v vožnji z dobrim nivojem vzmetenja in zvočnim udobjem, kar ji je uspelo, razen nekaj tresljajev malce sicer žejnega 1,2-litrskega motorja med delovanjem Stop&Start kot pri polnem pospeševanju. Ne more skriti, da gre za trivaljnik, čeprav ne vpliva negativno na splošen pozitivni vtis. Pri notranjem udobju imajo vsekakor  pomembno vlogo sedeži z voznikovim, ki ima certifikat AGR za zaščito hrbta in učinkovito vzmetenje, ki poskuša v največji meri nevtralizirati ne ravno podlago pod kolesi.

Registrirana je za pet in udobna za štiri odrasle, tudi na daljših potovanjih po avtocesti v sproščenem vzdušju in dobri zvočni izolaciji. Poleg tega so naslonjači iz mehkega blaga udobni in imajo dovolj nastavitev: na voznikovi strani je tudi raztegljiv sedež, sovoznikov sedež pa ima tudi ledveno oporo z električnim nastavljanjem. Zadaj se zaradi nizkega in nagnjenega sedeža tudi tisti, ki so visoki blizu 190 cm, ne dotikajo stropa. Prtljažnik 422 litrov se lahko poveča do 1339 l. Nakladalno površino se lahko pritrdi na dveh nivojih. Nakladalni prag (69 cm) ni previsok in neudoben, na voljo je še loputa za smuči in druge dolge predmete.

Pred voznikom se v notranjosti pogled najprej ustavi na armaturni plošči usmerjeni proti vozniku in dvojnih oblikovno povezanih zaslonih – digitalno instrumentno ploščo pred očmi in osrednjim zaslonom multimedijskega sistema. Praktične so tipke na vrhu sredinske konzole za bližnjico do nekaterih infozabavnih menijev, upravljanja ogrevanja sedežev in volana ter različnih funkcij klimatske naprave, na pa pretoka zraka. Nastaviti ga je mogoče le preko zaslona. Zračniki nimajo ločene regulacije pretoka. Oba 10-palčna zaslona imata sicer dobro grafiko, vendar ob pregledovanju menijev se zazdi, da bi ti lahko bili zlasti na osrednjem razporejeni bolj pregledno. Na dotik pa se zaslon odzove hitro. V brezžičnem sistemu Android Auto ali Apple CarPlay se lahko dokaj enostavno uporablja tudi navigacijske aplikacije v telefonu.

Šesta generacija Astre je nastala na enaki platformi (EMP2) kot ostali, novejši modeli skupine Stellantis, denimo Peugeot 308. Enako živahnih 130 KM (96 kW) bencinskega trivaljnika in kljub ne ravno najbolj neposrednem krmiljenju, omogoča tudi drznejšo vožnjo v ovinkih in brezkompromisno vodljivost, kar jamči učinkovito vzmetenje. Izkaže se predvsem med 2000 in 4000 vrtljaji. Od 0 do 100 km/h potrebuje 10 s, kazalec merilnika hitrosti se ustavi pri 211 km/h. Raven udobja dviguje 8 – stopenjski avtomatski menjalnik s komaj opaznim prestavljanjem. Le za preklop iz funkcije Stop&Start na mestu si vzame malo preveč časa, da bi voznik to vedno sprejel enako. Menjalnik ima nekoliko trde, a natančne vklope. Zavore so dobro modulirane, nastavljene bolj za odpornost kot na moč. Senzorji razdalje in 360° kamere popravljajo pomanjkljiv pogled nazaj.

Kdor bi želel k osnovni ceni 29.590 evrov dodati 450 evrov za kovinsko barvo – rdeča Pepperoncino kot v našem primeru je stvar okusa in dodatnih 980 evrov za Intellilux žaromete – ne bo razočaran. Priporočam pa dodatnih 500 evrov za paket Intelli-Drive s koristnimi in zlasti varnimi `pomočniki´ kot denimo : Aktivni sistem ohranjanja vožnje na voznem pasu, Samodejno zaviranje v sili, Razširjeno prepoznavanje prometnih znakov, Sistem s senzorjem za zaznavanje utrujenosti voznika, Opozorilo na prečni promet za vozilom (RCTA), Prilagodljivi regulator hitrosti z omejevalnikom hitrosti in funkcijo Stop&Go, Inteligentni omejevalnik hitrosti, Napredni sistem ohranjanja vožnje na voznem pasu, Zaznavanje prometa ob vozilu, sistem opozarjanja na mrtvi kot, če ostanemo samo pri temu. Vredno razmisleka. (T+F: BL)

Tehnični podatki OPEL ASTRA ELEGANCE F 1.2 XHT S/S (96kW/ 130HP) AT8:

Motor: bencinski; prostornina cm3: 1199; število valjev: 3 v vrsti; največja moč kW/KM/vrtljaji: 96 (130)/5500; največji navor Nm/vrtljaji: 230/1750; menjalnik: samodejni 8-stopenjski AT8; emisije CO2 g/km: 123; največja hitrost km/h: 210; pospešek od 0-100 km/h (s):10;  pogon: spredaj; MERE: dolžina/širina/višina cm: 437/186/147; medosna razdalja cm: 268; masa vozila kg: 1266; prostornina prtljažnika: 422/1339; pnevmatike(serijsko): 225/45 R 17; posoda za gorivo (l): 52; osnovna cena: 29.590 EUR; OPEL ASTRA začetna cena od 24.690 EUR