Polo je že od leta 1975 z več kot 18 milijoni izdelanih primerkov prodajna uspešnica in eden najuspešnejših kompaktnih modelov. Za številne trge po vsem svetu ga izdelujejo v španski Pamploni in v južnoafriškem Uitenhageju. Tehnično osnovo za aktualni Polo predstavlja najsodobnejša prečna modularna platforma (MQB). Pri Volkswagnu so temeljito posodobili zasnovo, tehnologije in ponudbo opreme.

Posodobitev je najbolj vidna na prenovljenem sprednjem in predvsem zadnjem delu vozila. Temeljito so bili preoblikovani odbijači, pokrov prtljažnika ter žarometi in zadnje luči, ki so zdaj serijsko zasnovani z LED-tehnologijo. Novi Polo je serijsko opremljen z LED-žarometi, zadnjimi LED-lučmi in novimi odbijači. Največji doslej, z dolžino 4,07 m in širino 1,75, lovi po velikosti prve generacije Golfa, po kakovosti izdelave in materialov v notranjosti pa upravičeno najboljši Polo do zdaj, kar je tudi cilj vsake nove generacije.

Preizkusili smo trivaljno bencinsko različico 1.0 TSI z močjo 81 kW (110 KM) Style s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (DSG), ki je temu motorju na voljo serijsko. Srednji paket serijske opreme Style že lahko zadovolji tudi zahtevnejšega uporabnika, tako z učinkovitimi prednjimi večplastnimi žarometi v LED matriki, 17-palčnimi platišči srebrne barve in zatemnjenimi stekli v dodatni opremi. Voznika sprejme oblikovno svež dizajn nove, armaturne plošče v značilnem slogu, na dotik mehkih materialov, z digitalnimi instrumenti in 8-palčnim barvnim zaslonom na dotik na osrednjem delu, z radijem Ready2Discover s funkcijo “Streaming & Internet”. Ta ponuja tudi funkcijo App Connect z brezžično povezavo za Apple CarPlay in Android Auto.

Občutek za volanom, večfunkcijskim in na kakovostnih sedežih iz velurja je po velikosti skorajda enak kot v Golfu. Voznikov sedež s trdimi oblazinjenjem ter nastavitvami po višini in ledvenem delu je udoben in ne pretirano oprijet. Vsaj spredaj, čeprav po prostoru in udobju, glede na velikost avtomobila, razen srednjega zadovoljita tudi zadnja sedeža. Tisti, ki se radi med vožnjo oprimejo, bodo mogoče pogrešali ročaje na stropu. Bolj iz navade, kot pa zaradi nagibanja avtomobila ali česa drugega. Razmeroma prostoren prtljažnik za ta razred ponuja osnovnih 351 litrov namenjenih prtljagi. S podiranjem zadnjih sedežev pa ga lahko povečamo vse do 1192 litrov, kar ni ravno malo. Prtljažnik je prostoren, opremljen z nastavljivim dnom v dveh višinah in za doplačilo z rezervnim kolesom na dnu.

Polo je v vožnji enostaven in pristen v svojih reakcijah in voznik ga lahko popolnoma obvlada že po nekaj kilometrih. Začutil bo dobro ravnovesje med udobjem in natančnostjo vožnje. Vzmetenje je dovolj trdo, da omeji nagibanje karoserije in hkrati še vedno dobro požira tudi kakšno večjo razpoko ali celo luknjo v asfaltu, da tega voznik ne občuti preveč. Volan v rokah ohranja uporabno lahkotnost pri nizki hitrosti, a tudi dobro natančnost, ko se poveča hitrost. Voznik lahko računa na pomožne sisteme v IQ. Drive paketu z asistenco Travel Assist, tempomatom z avtomatskim uravnavanjem razdalje ACC in sistem za nadzor prometa Front Assist. Dodatno pa si lahko omisli še Asistenčni paket z asistenco za menjavo voznih pasov s proaktivno zaščito potnikov v kombinaciji s sistemom Front Assist in parkirno asistenco za samodejno parkiranje Park Assist, kar mu bo v veliki meri olajšalo parkiranje v mestu, če v tem ni ravno najbolj doma.

Motor deluje uglajeno in tiho, k čemur prispeva tudi učinkovita zvočna izolacija potniškega prostora. Dokaj živahen z 81 kW ali 110 KM in odziven tudi na račun učinkovitega in udobnega 7-stopenjskega menjalnika DSG, ki Polu ne dovoli le, kar tudi zmoti, da bi z mesta ali iz mirovanja v funkciji start/stop, skočil takoj. Odločnejše se odzove nad 1.900 vrtljaji/min Pospešek od 0 do 100 km/h bi bil vsaj za sekundo boljši od 9,9 s. Nad najvišjo hitrostjo 195 km/h pa se verjetno ne bo nihče pritoževal, kar velja tudi za povprečje porabe. V našem primeru smo v mešanem ciklu, mestne in več primestne vožnje ter manj avtoceste dosegli 7,6 litrov, kot je kazal računalnik v Polu. (T+F:BL)

Tehnični podatki: POLO 81 kW (110 KM) TSI

Gibna prostornina, l/cm3 valj): 1,0/999- Največja moč, kW (KM) pri 1/min: 81 (110)/5000–5500 – Največji navor, Nm pri 1/min: 200/2000–3000 – Emisijski razred, avtomatski menjalnik: Euro 6 – Menjalnik, serijski: 7-stopenjski DSG – Masa praznega vozila (kg): 1202 – Dovoljena skupna masa(kg): 1660 – Najvišja hitrost, km/h: 195 – Pospešek 0–100 km/h, s. 9,9 – Poraba goriva, l/100 km: 4,8–4,7 (kombinirana vožnja), 5,5–5,4 (mestna vožnja), 4,5–4,3 (izvenmestna vožnja) – Cena: 21.025 eur / Testno vozilo: 23.089 eur

Mere: Dolžina/širina/višina cm: 407/175/145 – Medosna razdalja (cm): 255 – Prostornina prtljažnika (l):351/1192 – Pnevmatike(serijsko) : 195/55 R 16 / 215/45 R17