Med hibridnimi pogonskimi sistemi Kuge, srednje velikega križanca ameriških genov, je v primeru popolne hibridne različice z oznako FHEV za marsikoga mogoče najbolj optimalna in praktična izbira. Prav tako z vidika udobja. Učinkovit 2,5-litrski bencinski motor Duratec s sistemom samopolnjenja napaja večja baterija, ki lahko shrani več energije in tako vpliva na nižjo porabo goriva. Poleg tega sistem zajema tudi energijo, ki se običajno izgubi med upočasnjevanjem. Različica Kuge FHEV ne nazadnje omogoča tudi vožnjo na kratke razdalje samo z električno energijo. Sicer pa se lahko ob umirjeni vožnji brez težav izmeri povprečje celo 6,7 l/100 kilometrov.
V različici opreme ST-Line z izrazitejšimi odbijači in zadnjim spojlerjem, 18-palčnimi aluminijastimi platišči ter rdečimi šivi na sedežih in vratnih oblogah ustvarja drznejši videz. Malo več športnega duha prispeva unikaten ST-Line volanski obroč z ravnim spodnjim delom ter prednja in zadnja tepiha iz velurja z ST-Line logotipom Kuga. Po prostoru radodarna v notranjosti in v tem primeru tudi v prtljažniku. Litij ionska baterija 1,1 kWh je nameščena pod desnim sedežem. Prtljagi je tako namenjenega do 645 l prostora, kar ni malo celo za družinske potrebe. Prilagodljivi zadnji sedeži omogočajo svobodo prilagajanja različnim namenom po več prostora v prtljažniku ali več prostora za noge zadaj.
Voznik ceni dober položaj za volanom, potovalno udobne sedeže iz eko usnja in žameta tudi prijetnega na otip, udobna zadnja sedeža, obilo informacij na digitalni 12-palčni instrumentni plošči in Head-up displayu na višini voznikovih oči, kot na osrednjem 8-palčnem zaslonu na dotik. Povezljivost in nadzor nad telefonom, glasbo in navigacijskim sistemom tudi z glasovnimi ukazi omogoča sistem Ford Sync 3. Barvni zaslon občutljiv na dotik lahko upravljamo s potezami prstov in gibi, a gumbi za upravljanje navigacije so nekoliko prenizko za intuitivno navigacijo in jemljejo pogled s ceste. SYNC 3 je povezljiv tudi z Apple CarPlay in Android Auto, z AppLinkom pa lahko dostopamo do nekaterih izbranih aplikacij za pametne telefone.
Popoln hibridni samopolnilni sistem v marsičem zadovoljuje, zlasti v tem, da ga ni potrebno nikamor priključevati, zatem z nizko porabo goriva, z uglajenim, tihim tekom in nekoliko manj z živahnostjo, kljub 190 konjskim močem. Pričakovali bi vseeno nekoliko več.. Brezstopenjski samodejni menjalnik v veliki meri opravlja svojo nalogo več kot zadovoljivo, predvsem ob umirjeni vožnji in na daljših relacijah. Ne leži pa mu odločnost voznika, ko stopi na plin. Glasnost se stopnjuje z vrtljaji, vendar vseeno ne zmoti notranjega udobja. Sicer pa je vožnja ob natančnem volanu uglajena in sproščujoča. Voznik začuti, da se lahko zanese tudi na spolzkih površinah in v hitrih ovinkih. Ob tem lahko računa na različne varnostne sisteme, med ostalim tudi na sistem za preprečevanje naleta in pred pešci na cesti s pomočjo kamere za ‘pregled’ cestišča pred seboj. Ko sistem zazna nevarnost trčenja z vozilom, pešcem ali kolesarjem, voznika na to opozori. V kolikor se ne odzove pravočasno, lahko sistem samodejno zavira, kar pomaga zmanjšati intenziteto ali celo odpraviti nepredviden trk.
Mestno udobje, obnašanje na luknjah, izboklinah ali tlakovcih je dokaj učinkovito. Krmiljenje je neposredno in lahkotno, a vidljivost zaradi širših stebričkov vetrobranskega stekla ni ravno najbolj idealna in zahteva nekaj več pozornosti, tudi spredaj. Poraba je lahko nizka, tudi 5,6 l/100 km. Udobje v vožnji izven mesta in v notranjosti nič manjše. Kuga se lahko približa 5 l/100 km. Motor se ne obira niti med prehitevanjem, Kuga je v lagodnem tempu okretna, odzivna pri prehitevanju, v ovinkih pa stabilna in natančna, ESP pogosto poseže vmes, če se sunkovito zavije. S hitrostjo na avtocesti pri 130 km/h poraba ni več tako zgledno nizka a tudi ne pretirana, s povprečjem največkrat malenkost pod 8 l/100 km. S funkcijo ohranjanja voznega pasu in prilagodljivim tempomatom lahko na odsekih z redkim prometom potujemo popolnoma sproščeno in dobrem vzdušju, ob kakovostnem zvočnem sistemu in več kot dobri zvočni izolaciji potniškega prostora. (T+F:BL)
TEHNIČNI PODATKI: FORD KUGA FHEV:
Največja moč v kW (KM): 140 (190); Navor v Nm (Nm s presežnim tlačnim polnjenjem): 2,5-litrski bencinski motor: 200/Elektromotor: 230; Vrsta goriva: bencin/elektrika; Menjalnik: samodejni eCVT; Pogon: 4×2; Zmogljivosti: Najv. hitrost (km/h): 200; Pospešek 0–100 km/h (s): 9,1; Mase in obremenitve: Masa praznega vozila (kg): 1700; Skupna masa vozila (kg): 2215; Skupna masa s prikolico (kg): 3815; Dolžina: 4614-4626 mm; Širina (z ogledali): 2178 mm; Višina: 1658-1690 mm
Emisije CO2 (g/km) – kombinirano WLTP: 130-145; Poraba goriva v l/100 km – kombinirano WLTP: 5,7/6,3; Emisijski standard: Euro 6d ISC-FCM; Največja moč v kW (KM): 140 (190); Cena: 40.300 eur